کد خبر:40582
پ

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: با تصویب ستاد مدیریت بحران استان به منظور کاهش ۱۷ تا ۲۱ درصدی مصرف گاز، ساعات کاری ادارات به ساعت ۹ تا ۱۴ کاهش یافته است.

به گزارش روزانه نیوز، محمد صادق محبی نظر با اشاره به اینکه باید با برنامه‌ریزی دقیق و اقدامات لازم، مصرف بهینه را در بین مشترکان ترویج دهیم، افزود: به منظور مدیریت مصرف در دستگاه‌های دولتی، امسال ۴۶۰ مورد از ادارات سطح استان پایش صورت گرفته و چندین مورد اخطار و ممانعت صادر شده است.

وی با بیان اینکه حجم گاز مصرفی نزدیک به هفت و نیم درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته، اظهار داشت:  حجم گاز مصرفی استان همدان در هشت ماهه گذشته ، ۲ میلیارد و ۴۷۳ میلیون متر مکعب گاز بوده است در حالی که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۲ میلیارد و ۳۰۲ میلیون متر مکعب ثبت شده است.

وی ادامه داد:  سه درصد به مشترکین شرکت گاز افزوده شده و همچنین توزیع گاز به نیروگاه ها ۱۷ درصد افزایش یافته است.

محبی نظر با اشاره به اینکه استان همدان، ۶۶۰ هزار و ۷۷۹ مشترک گاز دارد ، افزود: از این تعداد، ۶۰۵ هزار مشترک خانگی و تجاری را شامل می شود که از تعداد ۴۳۶ هزار مشترک شهری و ۲۳۳ هزار مشترک نیز روستایی هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با بیان اینکه حق اشتراک و گازبهای ۱۸ هزار مددجوی کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی به شرط رعایت سقف متعارف رایگان است، افزود: امسال عملیات لوله کشی رایگان گاز برای ۵۰۲ خانوار مددجوی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان با اعتبار پنج میلیارد تومان اجرا شد.

محبی نظر با بیان اینکه بر اساس مصوبه هیات وزیران از ۱۶ آذرماه تعرفه گاز بهای مشترکان خانگی در ۱۲ پله تعریف شده است، ادامه داد: بر اساس این مصوبه، به ازای هر یک واحد کاهش مصرف گاز، پنج درصد (تا سقف ۴۵ درصد) پاداش صرفه جویی در صورتحساب دوره مشترکان اعمال می‌شود. مدیرعامل شرکت گاز استان همدان اظهار داشت: ۲ درصد مشترکان استان همدان در دسته بدمصرف‌ها قرار دارند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید