کد خبر:41261
پ

فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) گفت: آیت الله مصباح یزدی دارای اندیشه و فکری نو و ذوب در ولایت بود، اگر بغض و کینه ای نسبت به او دیده می شود یکی از دلایل اصلی آن ذوب شدن او در ولایت است.

به  گزارش روزانه نیوز، سردار مجیدی امروز در همایش بزرگداشت استاد فکر آیت الله مصباح یزدی و آیین اختتامیه‌ هشتمین جشنواره رسانه ای ابوذر که در سالن شهدای استانداری همدان برگزار شد، اظهار داشت: وقتی به عظمت خلقت خداوند نگاه می کنیم خداوند بعد از خلقت انسان به خود تبریک گفت که نتیجه می گیریم ماحصل هستی انسانی است که خداوند آفریده، خصوصا امروز که در بزرگداشت آیت الله مصباح گرد هم جمع شده ایم یاد آور همین امر است.

وی ادامه داد: قرآن کریم زمانی که می خواهد از عظمت انسان یاد کند به علم و قلم اشاره می کند و قسم می خورد به آن، آیت الله مصباح یزدی  این خصوصیات جمعی را در خود دارد. او دارای اندیشه و فکری نو بود و  فردی که ذوب در ولایت شد. امروز  اگر بغض و کینه ای نسبت به او دیده می شود یکی از دلایل اصلی ذوب شدن این عالم بزرگوار در ولایت است.

مجیدی بیان کرد: ظرفیت هایی در استان همدان وجود دارد که شاید در کمترین استان ها باشد، یکی علمای بزرگی که در صدر معارف علمی هستند و دیگری حضور 8 هزار شهید استان همدان است که اتفاق ها و رخداد های بی نظیری را خلق کردند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) تصریح کرد: لازم است یادآوری شد در کشور فقط یک فرمانده سپاه زن داشتیم مرضیه دباغ که می‌توان از او در خصوص بسترهایی که امروز مورد تهاجم قرار گرفته است یاد کنیم که در شرایط سخت دوران انقلاب فرمانده سپاه استان همدان زن بوده است.

وی اشاره ای به بمباران نماز جمعه همدان کرد و گفت: در روز قدس سال 1361 نماز جمعه همدان مورد اصابت بمباران قرار گرفت وبعد از تهاجم و شهادت بسیاری از افراد نماز جمعه ترک نشد و ادامه داشت.

 مجیدی با بیان اینکه امروز اختتامیه جشنواره ابوذر را داریم، خاطر نشان کرد: زمینه خوبی است برای اینکه بتوانیم در راستای کنگره شهدای سال 1402 با یک هم افزایی بیشتری کار خود را ادامه دهیم.

  کرسی های آزاد اندیشی به صورت جدی پیگیری شود  

دبیر همایش بزرگداشت آیت الله مصباح یزدی در استان همدان نیز  با تاکید بر فرمایش مقام معظم رهبری گفت: رهبر فرزانه انقلاب تاکید بر برپایی کرسی های آزاد اندیشی دارند و در این خصوص گفتند من این مهم را صد بار تکرار کردم که تاکید ایشان باید جدی گرفته شود

حجت الاسلام والمسلمین مهدی جوادی اظهار داشت: افکار و اندیشه های آیت الله مصباح باید به روز به نسل جدید انتقال یابد و این کار، کار من و شما است. کسی در انتقال این مسیر نمی تواند بگوید این مسئله فرهنگی یا مربوط به حوزه خاصی است.

 وی ادامه داد: این اتفاق باید توسط همه ما به صورت جدی پیگیری شود و درگیر اضطراب های اجتماعی در نسل جدید خواهیم شد .

دبیر این همایش تصریح کرد: بحث کرسی های ازاد اندیشی به شدت اولویت دارد هیچ اداره، سازمان، نهاد، مسجد و حسینه ای نیست که نتواند باب گفتگوی ازاد و آزاد اندیشی در مجموعه خود باز نکند بلکه همگی مسئول هستیم این زمینه گفتگوی عالمانه و اندیشه ازادانه باید توسط همه افراد اجرا شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید