کد خبر:42086
پ

فرماندار شهرستان بهار با اعلام میزبانی این شهرستان در همایش تخصصی سیب زمینی گفت: پایانه صادراتی سبزیجات و صیفی‌جات غرب کشور از برنامه های آینده خواهد بود.

به گزارش روزانه نیوز، روح اله نباتی فرماندار شهرستان بهار در همایش طرح الگوی کشت گفت:برگزاری همایش ها اگر به صورت علمی و تخصصی برگزار شود و به مواردی مثل راهکارهای کاهش مصرف آب،مدیریت سوخت، مکانیزاسیون و غیره باشد می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند و با توجه به تجربه بالای کشاورزان شهرستان بهار در کشت سیب زمینی مقدمات برگزاری همایش تخصصی سیب زمینی به میزبانی شهرستان بهار را در دستور کار خواهیم داشت.

وی افزود: با در نظر گرفتن توانمندی های مختلف گردشگری، صنایع دستی، کشاورزی، فرآوری و غیره، باید همه توجه ها را به شهرستان بهار و ظرفیت های آن معطوف کنیم و سرمایه گذاران را به حضور در شهرستان ترغیب کنیم.

فرماندار شهرستان بهار خاطر نشان کرد:نزدیکی به راه آهن و فرودگاه و نقطه اتصال شرق به غرب بودن شهرستان بهار شرایط را برای ایجاد پایانه صادرات سبزیجات و صیفی‌جات غرب کشور فراهم کرده است.

نباتی اضافه کرد:باید از حالا به آینده بیاندیشیم چرا که با توجه به شرایط آب و هوایی و منابع آبی، کشاورزی در دنیا تغییر خواهد کرد و اگر هوشیار نباشیم متضرر خواهیم شد.

وی بهار تاکید کرد:باید با تولید بذر و مینی تیوبر، کود شیمیایی و کشت اصولی سیب زمینی، افزایش توان امکانات مبارزه بیولوژیک و فرآوری محصولات مختلف که در صنایع غذایی و پتروشیمی ها کاربرد دارند، بسته بندی صحیح و استاندارد، بازاریابی قدرتمند و در نهایت ایجاد شرکت های جابجایی محصول، زنجیره تولید سیب زمینی را در شهرستان بهار راه اندازی کنیم.

نباتی تصریح کرد:در صادرات محصولات به خارج از کشور می توان دفاتر بازرگانی ویژه شهرستان بهار در کشورهای هدف داشته باشیم تا تولیدات شهرستان به سهولت مشتری یافته و صادر شود.

وی در پایان به ضرورت تبلیغات در معرفی سیب زمینی بهار به سایر نقاط کشور و دنیا اشاره کرد و افزود :اگر تبلیغات خوبی داشته باشیم و در فضای مجازی به خوبی محصولات بهار را معرفی کنیم، می توان مشتری های بیشتری از سراسر جهان جذب کرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید