کد خبر:41828
پ

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ اعلام کرد: براساس مصوبه کمیسیون، دولت مجاز است از ابتدای خردادماه ۱۴۰۲ به سرپرست خانوارهای فاقد خودرو به ازای هر عضو خانواده، ماهانه ۱۵ لیتر بنزین سهمیه ای اختصاص دهد.

به گزارش روزانه نیوز از مهر، آقای هادی بیگی نژاد با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه مبنی بر تخصیص سهمیه بنزین به خانوارهای فاقد خودرو در سال آتی، اظهار داشت: از آنجایی که برخی از خانوارهای کشور حتی یک خودرو هم ندارند و از دریافت یارانه بنزین محروم هستند، ما این مصوبه را در راستای برقراری عدالت به تصویب رساندیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر فقط صاحبان خودرو از یارانه بنزین استفاده می‌کنند، در حالی که سوخت، انرژی و بنزین متعلق به همه مردم است.

وی تصریح کرد: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق، دولت مجاز است از ابتدای خردادماه ۱۴۰۲ و در صورت تحقق منابع به سرپرست خانوارهای فاقد خودرو به ازای هر عضو خانواده، ماهانه ۱۵ لیتر بنزین سهمیه ای اختصاص دهد.

وی تاکید کرد: ما در این مصوبه دولت را مکلف به اعطای یارانه بنزین به افراد فاقد خودرو نکردیم، بلکه گفتیم دولت مجاز است و در صورتی که زیرساخت‌های این کار فراهم و منابع مالی آن تأمین باشد، این اقدام را انجام دهد. بر این اساس هنوز این موضوع قطعی نشده است و ممکن است دولت بگوید زیرساخت‌های لازم را برای انجام این کار ندارد.

وی درباره احتمال گرانی بنزین گفت: بنزین قطعاً گران نخواهد شد. در کمیسیون تلفیق این موضوع مطرح شد که به هیچ عنوان قیمت بنزین افزایش پیدا نکند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید