کد خبر:41469
پ

 


معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان همدان از تولید فرش دستباف توسط زنان سرپرست خانوار خبر داد و گفت: در 9 ماهه نخست سال تعداد 356 تخته فرش دستباف به مساحت یک هزار مترمربع تولید و به قیمت بیش از 7 میلیارد و 440 میلیون تومان فروخته شد.
به گزارش روزانه نیوز، شهرام عابدی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان همدان گفت: در حال حاضر 50 درصد از سرپرستان خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی استان، بانوان هستند که سرپرستی 34 هزار خانواده را عهده‌دار می‌باشند و 2هزار و 450 نفر از زنان سرپرست خانواده مشترک طرح قالیبافی بوده و دارای دار فعال می‌باشند.
وی ادامه داد: فرش‌های بافته‌شده مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان در 9 ماهه نخست به مبلغ 7 میلیارد و 440 میلیون تومان به فروش رسید و به‌حساب بافندگان واریز گردید.
در همین رابطه این نهاد با شناسایی طرح‌های روز و موردنیاز بازار، تأمین مواد اولیه مرغوب و مناسب، نظارت بر اجرای طرح‌های قالی‌بافی مددجویان و فروش فرش‌های تولیدی آن‌ها در خارج از استان باقیمت بالاتر، تلاش کرده بیشترین سود را نصیب مددجویان بافنده تحت حمایت کند.
عابدی اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی انجام‌گرفته توسط حوزه خودکفایی امداد و ضمن برگزاری جلسه استعداد سنجی و مشاوره شغلی به‌صورت چهره به چهره، متقاضیان بافت فرش جهت طی مراحل اداری و تکمیل پرونده به کارشناس خودکفایی (فرش) معرفی می‌شوند که در مرحله بافت فرش کارشناس فرش و صنایع دستی به‌صورت منظم (ماهیانه) بر روند بافت نظارت کرده و در پایان ضمن ارزیابی و قیمت گزاری، فرش تولیدی به بالاترین قیمت توسط شرکت صنعت آفرینان امداد خریداری و وجه آن پس از کسر وام اعطایی، به‌حساب مددجو واریز می‌شود.
معاون اشتغال و خودکفایی با تأکید به اینکه قالی‌بافی در استان یکی از مزیت های اصلی محسوب می‌شود، عنوان کرد: تمرکز حوزه اشتغال این نهاد بر ارتقای شاخص‌های تولید فرش ازجمله به بافی فرش، شناسنامه‌دار کردن تولیدات فرش، تهیه استاندارد فرش تولیدی، تهیه نقشه ویژه برای مددجویان، برگزاری کلاس‌های آموزشی و تمرکز روی مواد اولیه تهیه‌شده است.
انتهای پیام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید