کد خبر:42784
پ

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: حدود ۹۰ درصد حوادث ناشی از کار به علت رفتار‌های غیر ایمن و خطا‌های انسان روی می‌دهد.
به گزارش روزانه نیوز، یوسف شعبانی گفت: مهم‌ترین و اساسی‌ترین راه افزایش رفتار‌های ایمن و کاهش رفتار‌های غیر ایمن، آموزش کارگران و کارفرمایان در زمینه ایمنی و بهداشت کار است.

او افزود: استان همدان دارای ۲۰ بازرس کار است که این افراد در سال گذشته هشت هزار و ۸۶۰ بازرسی ادواری و موردی از واحد‌های کارگری انجام دادند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه امروزه بحث پیشگیری از حوادث و پیروی از آئین نامه‌های قانونی یک هدف نهایی در بازرسی کار به شمار می‌رود اظهار داشت: این مقوله در کاهش هزینه‌های اضافی ناشی از حوادث مؤثر است و از سویی به دلیل منافع بلندمدت اقتصادی و اجتماعی از جمله حفظ نیروی کار، قدرت تولید و کیفیت، باعث ایجاد انگیزه در کارفرمایان و ایجاد امنیت شغلی می‌شود.

شعبانی، بازرسی کار را وظیفه و مسئولیتی خطیر دانست و گفت: همکاری نزدیک بین بازرسان کار، کارگران و کارفرمایان می‌تواند در اجرای قوانین کار و اعمال آن در کارگاه‌ها و بررسی مشکلات و ارائه راهکار به منظور بهبود شرایط کار و اطلاع رسانی در خصوص توجه به الزامات قانونی، محقق شود.

او افزود: حدود ۹ هزار مورد بازرسی در سال گذشته از کارگاه‌های مشمول قانون کار استان با هدف صیانت از نیروی کار و منابع مادی انجام شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان تاکید کرد که کارفرمایان داشتن مسئول ایمنی و انجام امور ایمنی را به عنوان یک هزینه نبینند بلکه به عنوان یک سرمایه گذاری به آن توجه کنند.

استان همدان ۲۲۰ تشکل کارگری و کارفرمایی شامل ۳۵ شورای اسلامی کار، ۱۱۲ نمایندگان کارگر، ۲۶ انجمن صنفی کارگری، ۳۵ انجمن صنفی کارفرمایی، هشت کانون کارگران بازنشسته، ۲ کانون انجمن صنفی کارفرمایی استان، یک کانون هماهنگی شورا‌های اسلامی کار استان و یک مجمع نمایندگان کارگران استان دارد./ ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید