کد خبر:41973
پ


شهرداري به عنوان سازمان محلي و غيردولتي به منظور اداره ي امور محلي و ارائه خدمات لازم با هدف مديريت و توسعه ي كالبدي، اقتصادي، اجتماعي در محدودهي شهر و اطراف آن به وجود آمده است و وظيفه ي آن، برآورده كردن نيازهاي مشترك شهروندان بوده كه هر كدام از افراد به تنهايي قادر به برآورده ساختن آنها نيستند.

به گزارش روزانه نیوز، احساس رضايت شهروندان از محيط شهر و خدماتي كه شهرداري ارائه ميدهد، عامل مهمي در جهت ايجاد انگيزه در مردم براي مشاركت در توسعه ي شهري و بهبود كيفيت محل سكونت خويش است. علاوه بر اين، رضايت شهروندان از عملكرد مديريت شهري موجب ترغيب آنان براي همكاري با نهادهاي شهري در جهت انجام بهتر وظايف و ارائه ي خدمات در سطح شهر ميشود. در این خصوص مصاحبه ای را با مرتضی حضرت زاده مدیر شهرداری منطقه یک ترتیب دادیم که با هم می خوانیم:
حضرت زاده یکی از مهم ترین دلایل ایجاد پروژه های عمرانی را تغییر و تحول در نظام شهری و جلب رضایت شهروندان دانست و عنوان کرد توجه به سهم شهروندان و لحاظ کردن میزان نیاز آنها در پروژه های شهری مولفه ای مهم برای تدوین و طراحی پروژه های عمرانی است و بدون شک این رویکرد، روند توسعه و عمران شهری را نیز افزایش می دهد و در واقع پروژه های عمرانی همسو با نیاز شهر و شهروندان به عنوان یکی از ابزارهای لازم زمینه را برای اجرای موفق طرح های توسعه شهری فراهم می کند که بر این اساس پروژه های عمرانی از مهمترین سازه های اجتماعی یک شهر هستند و لحاظ کردن موضوع کمی و کیفی در اجرای اقدامات شهری از اهمیت ویژه ای برخوردار است و توجه به آن از ملزومات مدیریت شهری به شمار می رود.
وی گفت مدیریتی که با کارآیی و اثربخشی لازم می تواند منابع و امکانات لازم را به درستی جهت استفاده هرچه بیشتر شهروندان از پروژه های اجرایی به کار گیرد و تعاملی مناسب با سرمایه های اصلی یک شهر که شهروندان آن هستند داشته باشد مدیریتی موفق در عرصه شهری است.
حضرت زاده با اشاره به اینکه عمده وظایفی که شهرداری ها به آن مشغول هستند در حوزه های عمرانی و خدماتی است افزود تاثیرات مستقیم اجرای این پروژه ها در حوزه های مذکور بر زندگی تمامی شهروندان یک شهر می باشد لذا بایستی در ابتدا تمامی تاثیرات اجتماعی و فرهنگی در پروژه ها لحاظ گردد و اینگونه است که شاهد رضایت مردم یک شهر خواهیم بود.
مدیر منطقه یک رضایت مندی شهروندان از اجرای پروژه ها را مهم ترین اولویت خود در شهرداری منطقه یک دانست و عنوان کرد سعی شده است تا با پرداخت هرچه سریعتر مطالبات پیمانکاران، پروژه ها با سرعت بیشتری به اتمام برسند و همچنین با تعریف پروژه هایی که شهروندان منطقه یک درخواستهایی زیادی برای اجرای آن ها دارند بتوانیم به هدف اصلی خود نایل شویم.
وی با اشاره به جلساتی متعددی که با کارشناسان و مدیران منطقه یک برگزار می شود عنوان داشت تا حد امکان سعی خواهد شد که با افزایش درآمدهای پایدار و همچنین کاهش هزینه هایی که ضرورتی برای انجام آنها وجود ندارد نسبت به اجرای پروژه هایی ضروری و در خور شان شهروندان عزیز اقدام نماییم.
حضرت زاده با اشاره به اینکه حل معضل ترافیک یکی از مسائلی است که تقاضای بسیاری از شهروندان همدانی است عنوان کرد با توجه به وجود مناطق گردشگری که در سطح منطقه یک وجود دارد تردد زیادی از سوی شهروندان در این مناطق صورت می پذیرد که سعی می شود تا معابر مستعدی که سالهاست باعث کاهش سرعت رفت و آمد می شوند تعریض و بازگشایی شوند.
مدیر منطقه یک با بیان اینکه طبیعت و فضای سبز، قلب تپنده زیستگاه های بشری هستند گفت فطرت انسان به گونه ای آفریده شده است که توانایی های بسیاری دارد و این توانایی ها بدون ارتباط با زیبایی های طبیعی که در زندگی شهری که همان فضاهای سبز می باشند به افسردگی و خمودی می لذا افزایش سرانه فضای سبز شهروندان را به طور جد پیگیر هستیم تا با احداث پارکهای جدید و بازسازی فضاهای سبزی که از گذشته وجود دارند هم ارتباط شهروندان با فضای سبز را افزایش دهیم و هم در راستای افزایش خلاقیت کودکان شهر گامی مستحکم برداریم، احداث پارک دوستدار کودک یکی از این پروژه هاست که عملیات عمرانی آن به محض مساعد شدن اوضاع جوی آغاز خواهد شد.
مدیر منطقه یک توجه به امر پیاده رو سازی جهت عبور و مرور سالم شهروندان را نیز اقداماتی دانست که یک اولویت در اجرای پروژه های عمرانی منطقه یک هستند زیرا با داشتن پیاده روهایی مناسب شاهد حاکمیت هرچه بیشتر پیاده رو بر سواره هستیم و همچنین شهری سالم نیز خواهیم داشت و در این راستا با توجه تقاضای شهروندان و به ترتیب اولیوت صورت خواهد پذیرفت.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید