کد خبر:34074
پ

رییس فدراسیون کبدی گفت: به دنبال کسب میزبانی مسابقات جهانی جوانان کبدی و مسابقات جهانی ساحلی کبدی در ۱۴۰۱ و مسابقات سرکل کبدی در ۱۴۰۲ هستیم.

به گزارش روزانه نیوز عباس اورسجی اظهار داشت: با رایزنی خوبی که با هند داشتیم، ۱۶ کبدی‌کار ایرانی در لیگ ستارگان جهان هند حضور دارند و این باعث می‌شود تا ورزشکاران به لحاظ انگیزشی در شرایط خوبی قرار بگیرند.

وی افزود: همچنین ورزشکاران به لحاظ فنی اطلاعات هندی‌ها را کسب می‌کنند و از نظر روانشناسی بار روانی منفی بازیکنان نیز کاهش می‌یابد. زیرا کبدی‌کاران از هند برای خود غولی ساخته‌اند و با بازی در لیگ ستارگان جهان این بار روانی کاهش می‌یابد.

رییس فدراسیون کبدی عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین مزیت‌های حضور در لیگ ستارگان جهان مباحث مالی است و خوشحال می‌شویم تا ورزشکارن ما به لحاظ فنی آموزش ببینند و به لحاظ مادی شرایط آنها ایده آل شود.

وی مهم‌ترین دغدغه فدراسیون کبدی را حضور در بازی‌های آسیایی چین دانست و گفت: در کنار آن به دنبال این هستیم تا میزبان سه رویداد جهانی در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ باشیم. اگر بتوانیم میزبانی مسابقات جهانی جوانان کبدی و مسابقات جهانی ساحلی کبدی در ۱۴۰۱ و مسابقات سرکل کبدی را در ۱۴۰۲ بگیریم، برای کبدی کشورمان خیلی خوب خواهد شد.

اورسجی اضافه کرد: شهرهای خراسان، مازندران و هرمزگان از الان برای میزبانی این رقابت‌ها اعلام آمادگی کردند. در کنار این رویداد تورنمنت ۶ جانبه‌ای با حضور کشورهای قدرتمند شاید برگزار شود. هند پیش از این چنین تورنمنت ۶ جانبه‌ای را تدارک دیده بود. علاوه بر آن به دنبال برگزاری چهار اردوی تدارکاتی با کشورهای قدرتمند هستیم و شاید میزبانی این دیدارها را بپذیریم.

وی درباره اعتراض ملی‌پوشان به پرداخت دستمزد پایین توسط فدراسیون در اردو گفت: در دوران گذشته تلاش می‌کردیم تا یک مبلغی را به بازیکنان در اردو پرداخت کنیم. در ۸۰ درصد رشته‌های ورزشی به ملی‌پوشان در اردو پولی پرداخت نمی‌شود و نیازی نیست تا چنین اتفاقی بیفتد.

رییس فدراسیون کبدی یادآور شد: ما در اردوی تیم ملی تمامی امکانات را برای ملی‌پوشان فراهم می‌کنیم و با توجه به شرایط مالی فدراسیون این دستمزدها از ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان به آنها پرداخت می‌شود اما نیاز است تا اداره کل هر استان هزینه اعزام یک بازیکن را به اردو پرداخت کند و فدراسیون نمی‌تواند همه هزینه‌ها را مقتبل شود.

وی اضافه کرد: حداقل ۶۰ بازیکن در بخش زنان و ۶۰ بازیکن در بخش مردان به اردو دعوت می‌کنیم و اگر بخواهیم هزینه بلیت همه را پرداخت کنیم، باید سه برابر بودجه فدراسیون هزینه شود.

اورسجی اظهار کرد: ۲ هفته دیگر یک ویدیو کنفرانس با روسای فدراسیون کشورها برگزار و تاریخ انتخابات فدراسیون جهانی مشخص می‌شود./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید