کد خبر:42155
پ

اسناد و مکاتبات مربوط به تملک اراضی و ساختمان‌های مسکونی و تجاری واقع در حریم تپه هگمتانه کشف و پس از انتقال در آرشیو ملی ایران ثبت شد.

به گزارش روزانه نیوز، مدیر اسناد و کتابخانه ملی غرب کشور گفت: به دنبال بررسی و ارزشیابی اوراق بایگانی راکد اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان از طریق مدیریت اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور، اسناد و مکاتبات مربوط به تملک اراضی و ساختمان‌های مسکونی و تجاری واقع در حریم تپه هگمتانه کشف و پس از انتقال در آرشیو ملی ایران ثبت شد.

میثاق گودرزی افزود: در بازدید انجام شده حدود ۱۲ هزار و ۸۰۰ برگ اوراق دارای ارزش نگهداری از بایگانی راکد اداره‌کل میراث فرهنگی همدان به این مدیریت منتقل شد که بخشی از این اسناد مربوط به مکاتبات مقامات استان با وزرا، مکاتبات بین دستگاهی در استان و صورت جلسات انجمن شهر در مورد تملک اراضی و ساختمان‌های محدوده تپه هگمتانه است.

او با اشاره به اینکه این اسناد عموما مربوط به دهه ۱۳۵۰ شمسی است، تأکید کرد: بر اساس تصمیمات گرفته شده در آن دوره مقرر شده بوده که از هرگونه ساخت و ساز جدید در حریم تپه جلوگیری شده و به ساختمان‌های موجود نیز از صاحبان و ساکنان آن‌ها خریداری و مالکیت آن به اداره فرهنگ و هنر همدان منتقل شود.

مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور تصریح کرد: بخشی از اسناد نیز مربوط به دادخواست مردم و رسیدگی به شکایات و تخلفات در جریان اجرای این طرح است.

گودرزی بخش دیگری از این اسناد را مربوط به توسعه خیابان‌ها در همدان و کشف آثار باستانی و سفالینه‌ها در عین خاک‌برداری، تشکیل کمیته مشورتی تدوین طرح جامع شهر همدان، صورت‌جلسات انجمن شهر همدان در مورد میراث فرهنگی و مکاتبات اداری دیگر عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.
کلید مقابل را فعال کنید