کد خبر:41364
پ

فرماندار شهرستان نهاوند گفت: سهمیه تسهیلات مسکن روستایی به بانک‌های استان ابلاغ شده که باید جذب و پرداخت وام‌های مسکن روستایی توسط بانک‌های نهاوند شتاب بگیرد.

به گزارش روزانه نیوز، ضرغام احمدوند سه‌شنبه ۴ بهمن‌ماه در جلسه شورای بانک‌های شهرستان نهاوند، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۱ هزار واحد مسکن روستایی معادل ۹۰ درصد کل مساکن روستایی شهرستان نهاوند نوسازی شده است.

وی تصریح کرد: تاکنون اعتبارات بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی روستاهای شهرستان ۸۲ میلیارد تومان بوده است که در ۱۰۲ روستا هزینه شده و در سال جاری ۴۱ روستا در دست اقدام قرار دارد.

احمدوند با اشاره اقدامات خوب و جهادی بنیاد مسکن استان و نهاوند در بحث ساخت و مقام‌سازی مسکن روستایی، افزود: سهمیه تسهیلات مسکن روستایی به بانک‌های استان ابلاغ شده است و انتظار می‌رود جذب و پرداخت آن در شهرستان شتاب بیشتری داشته باشد.

احمدوند با بیان اینکه نهاوند در مقاوم‌سازی مسکن روستایی رتبه خوبی در مقایسه با استان و حتی میانگین کشوری دارد، تاکید کرد: امیدواریم با تسهیلاتی که برای ساخت و مقاوم‌سازی مسکن روستایی ابلاغ شده است، شاهد توسعه بیشتر شهرستان در این حوزه باشیم.

فرماندار نهاوند در ادامه به پروژه نهضت مسکن ملی در شهرستان اشاره کرد و گفت: با اعلام آمادگی بانک‌های استان، مدیران راه و شهرسازی و بنیاد مسکن نباید در اجرای طرح مسکن ملی دغدغه اجرایی داشته باشند.

وی یادآور شد: طرح نهضت تولید مسکن ملی در نهاوند در سه فاز در شهرک شهید حیدری در بلوک‌های ۲۷۴ واحدی، ۴۹ واحدی و ۴۶ واحدی در حال اجراست و در بخش اسکلت حدود ۸۰ درصد پیشرفت دارند. 

احمدوند خاطرنشان کرد: مساکن مهر نیمه‌کاره سال‌های گذشته در شهرهای فیروزان ۲۱۰ واحد، گیان ۲۵۸ و برزول ۲۷۶ واحد هستند که پیگیر هستیم در راستای طرح مسکن ملی اقداماتشان انجام شود و همچنین مسکن ۱۴۴ واحدی فرهنگیان نهاوند پیگیری و سند تک برگ صادر شد.

وی اضافه کرد: همچنین در شهرک امیرکبیر ۲۱ هکتار برای ساخت مسکن ملی تعیین شده و در اختیار بنیاد مسکن قرار می‌گیرد.

فرماندار نهاوند در پایان به آسان کردن شرایط پرداخت تسهیلات مسکن روستایی و مسکن ملی توسط بانک‌ها تاکید کرد و گفت: لازم است بانک‌ها در زمینه سرعت بخشیدن به پرداخت وام‌ها تصمیمات لازم را اتخاذ کنند. 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید