کد خبر:34270
پ

مرکز آموزش فنی و حرفه ای “شهید همدانی” در شهرستان فامنین از توابع استان همدان با حضور «حجت‌الله عبدالملکی»، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استاندار همدان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روزانه نیوز مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان افزود: مرکز آموزش فنی و حرفه ای فامنین در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۸۰۰ مترمربع و هزار و ۴۰۰ مترمربع زیربنا راه اندازی شد.

«وهب مختاران»خاطرنشان کرد: این مرکز با جذب ۶۰ میلیارد ریال اعتبار در بخش ساختمان و تاسیسات و هشت میلیارد ریال در بخش تجهیزات که از کل مبلغ ۱۲ میلیارد ریال با حمایت بنیاد برکت تامین شده آغاز به کار کرد.

وی با اشاره به اینکه این مرکز آموزشی ۲ منظوره در ۲ طبقه با هشت کارگاه آموزشی به همراه قسمت اداری و سالن آزمون احداث شده ادامه داد: کارگاه های اتومکانیک، برق و کامپیوتر در طبقه اول مختص برادران و کارگاه های طراحی دوخت، صنایع دستی(مکرومه بافی)، صنایع چرم و نقشه کشی در طبقه دوم و مختص خواهران است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان تصریح کرد: این آموزشگاه برای پنج مربی در قسمت خواهران، سه مربی در قسمت برادران و ۲ نفر در کادر اداری ایجاد اشتغال کرده است.

مختاران افزود: افتتاح این مرکز تخصصی آموزش فنی و حرفه ای، مردم شهرستان فامنین را از مراجعه به سایر شهرستان ها برای دریافت خدمات آموزشی در رشته های نامبرده بی نیاز می کند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نیز گفت: با نگاه بلند رییس جمهور در زیست بوم اشتغال کشور به آموزش های فنی و حرفه ای توجه ویژه شده و اهمیت این آموزش ها در ایجاد اشتغال بیشتر از هر زمان دیگری برجسته شده است.

«غلامحسین حسینی نیا» افزود: از این مرکز باید به عنوان یک پایگاه حاکمیتی بهره گرفت و در کنار آن از مراکز بخش خصوصی و جوارکارگاهی برای ارتباط با مراکز تولیدی و خدماتی استفاده کرد.

وی تاکید کرد: تمامی مراکز تولیدی و خدماتی باید پیوست مهارتی داشته باشند تا جوانان بتوانند با مهارت آموزی در بخش های مختلف از جمله فناوری در ایجاد اشتغال های به روز و نوین گام های مثبتی بردارند.

اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان دارای ۲۲ مرکز آموزش دولتی و ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی است./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید