کد خبر:38312
پ

به گزارش روزانه نیوز به نقل از روزنفت،قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر انتظار برای کاهش تولید اوپک، منازعه در لیبی و افزایش تقاضا در بحبوحه گرانی گاز طبیعی، افزایش پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا یک دلار و ۹ سنت معادل ۱.۲ درصد جهش یافت وبه ۹۴ دلار و ۱۵ سنت در هر بشکه رسید و به رشد ۲.۵ درصدی هفته گذشته اضافه کرد.

بهای معاملات نفت برنت با ۸۹ سنت معادل ۰.۹ درصد افزایش، به ۱۰۱ دلار و ۸۸ سنت در هر بشکه رسید و به افزایش ۴.۴ درصدی هفته گذشته افزود.

تحلیلگران بانک ملی استرالیا در یادداشتی نوشتند: قیمتهای نفت در بحبوحه بحران انرژی اروپا که تقاضای برای سوخت را تحت فشار قرار داده است و محدودیت های عرضه، قوی‌تر شده‌اند.

درگیری‌های شدید در پایتخت لیبی، در آخر هفته ۱۳ کشته بر جای گذاشت و نگرانی‌ها نسبت به کشیده شدن این کشور به یک جنگ تمام عیار را برانگیخت که به مختل شدن عرضه نفت این کشور منتهی می‌شود.

هر دو شاخص ابتدای معاملات روز جاری تحت تاثیر صعود ارزش دلار، در قیمت پایین‌تری معامله شده بودند. دلار تحت تاثیر اظهارات جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا که اعلام کرد آمریکا همزمان با افزایش بیشتر نرخهای بهره، با دوره طولانی رشد اقتصادی آهسته روبروست، صعود کرده بود.

تینا تِنگ، تحلیلگر شرکت “سی ام سی مارکتس” در این باره گفت: اگر چه ارزش بالاتر دلار، مانع افزایش قیمت کالاها می‌شود اما مسئله کمبود عرضه در بازارهای نفت، همچنان از روند صعودی قیمت‌ها پشتیبانی می‌کند.

قیمت‌های نفت از اشاره عربستان سعودی و اعضای دیگر اوپک پلاس به احتمال کاهش تولید نفت به منظور متعادل کردن بازار، حمایت شده است.

یک منبع آگاه روز جمعه به اوپک گفت: امارات متحده عربی با تفکر عربستان درباره سیاست تولید نفت، همسو شده است. همزمان وزارت نفت عمان اعلام کرد عمان از اقدامات اوپک پلاس برای حفظ ثبات بازارها، حمایت می‌کند.

منابع آگاه هفته گذشته اظهار کردند: اوپک در حال بررسی کاهش تولید به منظور جبران هر گونه افزایش احتمالی تولید ایران در صورت احیای توافق هسته‌ای و رفع تحریمهای غربی است.

بر اساس گزارش رویترز، در بخش عرضه، قیمتهای بالاتر گاز طبیعی در اروپا، باعث شده است تولیدکنندگان برق به استفاده از دیزل و نفت کوره روی بیاورند و این امر، از افزایش قیمت‌های نفت پشتیبانی کرده است.

کلیدواژه : روزانه نیوزنفت
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید