به گزارش روزانه نیوز و به نقل از  بهروز رضایی  اظهارکرد: خوشبختانه طی تعاملاتی که با شهرداران مناطق داریم زمین را به صورت رایگان در اختیار ما قرار می دهند.

وی ادامه داد: متاسفانه در برخی از نقاط شهر به دلیل متراکم بودن و نبود زمین خالی پیش می آید که زمینی که مورد نظر ما است در اختیارمان قرار نگیرد یا از نظر متراژ، با استاندارد های ما برابری نداشته باشد.

رضایی افزود: به عنوان مثال در هسته مرکزی شهر تهران زمین بسیار کم و گران قیمت است بنابراین گاهی ناگزیر در زمین های ٢٠٠ یا ٣٠٠ متری پایگاه می سازیم که اصلا برای ما مناسب نیست اما به دلیل استراتژیک بودن ایستگاه قبول می کنیم. در آن شرایط محوطه آموزشی ما کاهش پیدا می کند.

معاون فنی و توسعه سازمان آتش نشانی تهران اظهارکرد: خوشبختانه از نظر مالی مشکلی نداریم چرا که درواقع از نظر بودجه هم مشکلی نداشتیم. فقط متاسفانه نرخ تورم که گریبانگیر همه کشور است، موجب شده گاهی پیمانکاران به چالش بربخورند که آن را هم با مدیریت پیش می بریم.

رضایی با بیان اینکه متراژ ایستگاه های آتش نشانی دارای استاندارد های خاصی است، گفت: فضاهایی که ما در ایستگاه های خود تعبیه میکنیم، فضاهای استانداردی است. این ها طبق استاندارد تعریف شده و یک ایستگاه آتش نشانی باید دارای حداقل فضای ١٠٠٠ متر زمین باشد که تمام این فضاها در آن مشخص شود.

وی در پایان اظهارکرد: با توجه به فعالیت ٢۴ ساعته  ایستگاه های آتش نشانی، این ایستگاه ها باید از نظر استحکامی بسیار مقاوم باشد و شرایط به گونه ای باشد که آتش نشانان در محل آرامش و آسایش لازم را داشته باشند/ایسنا