کد خبر:36267
پ

مدیرکل کمیته امداد استان همدان از برگزاری همایش بزرگ زکات با شعار ” زکات؛ پاکی روان، آرامش جان” خبر داد و گفت: این همایش با سه شاخصه علمی، ترویجی و تکریمی به همت دبیرخانه شورای زکات کمیته امداد با هماهنگی، دفتر نمایندگی ولی فقیه، حوزه های علمیه،  سپاه پاسداران، استانداری، شهرداری، جهاد کشاورزی و صداو سیما برگزار شد.


به گزارش
روزانه نیوز، رسول شیخی زاده، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان، گفت: این همایش برای اولین بار در همدان بصورت پایلوت با حضور سیدمرتضی بختیاری،رئیس کمیته امداد کشور،حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان همدان، قاسمی فرزاد استاندارهمدان،علی آقا محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، حبیب‌الله آسوده معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امدادکشور، حجت‌الاسلام محمدطاها مهری مدیرکل امور اجرایی زکات، سردار مجیدی فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان، ائمه جمعه استان و جمعی از مسئولین اداری و نظامی و عاملین و مودیان زکات استان با سه شاخصه علمی، ترویجی و تکریمی در عصرپنج شنبه در محل اردوگاه فجر برگزار شد.


سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد کشور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که “فریضه عظیم زکات نیز همانند نماز است” اظهار داشت: این همایش خیلی زودتر باید تشکیل می شد و در این مسیر کوتاهی کردیم و نباید بیانات مقام معظم رهبری روی زمین بماند لذا کمیته امداد و مابقی اعضای شورا( استان، شهرستان و بخش) باید در خصوص این امر پاسخگو باشند.


وی با بیان اینکه امیدواریم ابتکاری که در استان همدان صورت گرفته است به کل کشور تسریع یابد، افزود: حضور میدانی نماینده ولی فقیه در استان، وحدت و هماهنگی نهادهای اجرایی، انقلابی، نظارتی و … در استان حاکم است و طبق روایت که بیان شده و در بسیاری از برنامه ها همانند همایش زکات پیشتاز شد.


بختیاری بیان کرد: مقام معظم رهبری به اوامر اجرایی در کمیته امداد امام خمینی (ره) تاکید کردند «اگر می خواهید برای برطرف کردن نیازهای یتیمان موفق شوید اطلاع رسانی را مردمی کنید» بنابراین در موضوع زکات نیز به این صورت عمل شود.


رئیس کمیته امداد اشاره کرد: سال گذشته صندوق مدیریتی زکات در اختیار نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد و رئیس شورای مرکزی زکات قرار گرفت و طبق نشستی که با حجت الااسلام علی اکبری داشتیم قرار است صندوق مدیریتی در اختیار نماینده ولی فقیه و امام جمعه مرکز استان قرار گیرد تا شفاف باشد چه مقدار زکات جمع آوری شده و در چه مواردی هزینه می شود که این امر باعث تشویق مودیان زکات برای حضور پرنگ تر می شود.


بختیاری پیشنهاد داد باید به نقطه ای برسیم که هر شهرستان با زکات مشکل فقر منطقه خود را مرتفع کند و افزود: زکات در هر استانی که جمع آوی شود در همان استان و شهرستانها هزینه می شود.


در ادامه همایش علی آقا محمدی، حجت الاسلام مهری،حجت الاسلام شعبانی،استاندار درخصوص فواید و اثرات زکات سخنانی را ارائه نمودند.


و در پایان از مودیان، عاملين و مبلغین زکات، شورای زکات با اهداء لوح و تندیس تجلیل به عمل آمد.

کلیدواژه : جشن زکاتهمدان
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید