کد خبر:4279
پ

 استقلال در فصل نقل و انتقالات تا به الان چهار بازیکن را جذب کرده و به نظر می رسد در صورت حفظ ستاره‌هایش تنها به یک خرید نیاز دارد.

 

به گزارش روزانه نیوز  استقلال باید از روز بیست و چهارم شهریورماه در چارچوب مسابقات مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف رقبای خود برود. آبی‌ها این روزها درگیر فصل نقل و انتقالات خود هستند. فعلا چهار خرید به صورت رسمی انجام شده و با توجه به سن متین کریم‌زاده، همچنان چهار خرید لیگ برتری در دسترس استقلال خواهد بود. اما سوالی که به وجود می‌آید این است که آبی‌ها به چند بازیکن احتیاج دارند؟

 

در حال حاضر استقلال در درون دروازه سید حسین حسینی، رشید مظاهری و حسین پورحمیدی را در اختیار دارد. احتمال جدایی حسینی هست ولی حتی با وجود رفتن او، باز هم نیازی به جذب دروازه‌بان نیست.

 

در قلب خط دفاعی استقلال در حال حاضر پنج بازیکن در اختیار دارد. عارف غلامی قراردادش را تمدیدکرده است اما هنوز تکلیف روزبه چشمی، سیاوش یزدانی، محمد دانشگر و شاهین طاهرخانی مشخص نیست. اگر این بازیکنان بمانند احتیاجی به جذب مدافع مرکزی نیست اما در صورت جدایی یکی از ستاره‌های این پست شاید جذب یک مدافع مرکزی خالی از لطف نباشد.

 

در سمت راست خط دفاعی وریا یک سال مسن‌تر می‌شود و آرش داجلیری نمی‌تواند گزینه قابل اتکایی برای جانشینی کاپیتان در روزهای حساس باشد. به همین دلیل هم سید احمد موسوی به خدمت گرفته شد تا دغدغه این پست هم از بین برود. در سمت چپ احتمالا یکی از بین میلاد زکی‌پور و هروویه میلیچ جدا خواهند شد چرا که متین کریم‌زاده در این پست وجود دارد.

 

در مرکز زمین و در پست هافبک دفاعی اگر بازیکنی جدا نشود هیچ احتیاجی به جذب نفر جدید نیست اما احتمال رفتن علی کریمی بسیار زیاد است و اگر او برود حتما یک هافبک میانی برای استقلال نیاز است. به جز کریمی، مسعود ریگی و فرشید باقری هم در این پست حضور دارند و سینا خادم‌پور هم گزینه چهارم است. شنیده می‌شود فرشید باقری نیز جزو نفراتی است که ممکن است جدا شود.

 

در پست هافبک کنار و پشت مهاجم استقلال چند بازیکن در اختیار دارد. آرش رضاوند، فرشید اسماعیلی و داریوش شجاعیان توانایی بازی پشت مهاجم را دارند اما نفر دوم و سوم امکان دارد به عنوان هافبک کناری مورد استفاده قرار بگیرند. محسن کریمی از بند مصدومیت رها شده و محمد بلبلی هنوز تکلیفش مشخص نیست اما بابک مرادی یک بازیکن تازه‌وارد در این پست است. استقلال یک وینگر راست پا و یا یک هافبک طراح پشت مهاجم می‌خواهد برای اینکه پشت مهاجمانش نیاز خاصی نداشته باشد.

 

در خط حمله هم به نظر می‌رسد همه چیز خوب است. شیخ دیاباته، مهدی قایدی و ارسلان مطهری اگر اتفاق خاصی رخ ندهد می‌مانند و با حضور این سه نفر نیازی به جذب مهاجم نیست.

 

با این اوصاف در صورتی که بازیکنان فعلی را ماندنی بدانیم استقلال به یک وینگر و یا هافبک طراح نیاز دارد. اما در صورت جدایی یک مدافع مرکزیِ اصلی و علی کریمی احتیاج به یک دفاع وسط و هافبک میانی خواهد بود. مدیریت باشگاه باید ابتدا روی حفظ نفراتش تمرکز کند و سپس به دنبال جذب بازیکن باشد./ ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید