کد خبر:41166
پ

معاون توسعه مشارکتهای های مردمی کمیته امداد کشور گفت: پیشرفت همهه جانبه مستلزم همراهی مردم است.

توانمندسازی نیازمندان پیشرفت کشور و عزت مردم را در پی دارد معاون توسعه مشارکتهای مردمی کشور گفت: استراتژی کمیته امداد بحث مردمی سازی خیرو انسان است لذا اگر خواهان عزت به مردم و پیشرفت کشور هستیم راهکار توزیع اقلام خوراکی و بهداشتی نیست بلکه توانمند سازی وکسب درآمد نیازمندان با ایجاد اشتغال است.

به گزارش تابناک همدان، حبیب اله آسوده در آیین تجلیل از بانوان خیر و نیکوکار که شامگاه امشب در اردوگاه فجرهمدان برگزار شد گفت: اعتقاد داریم که اگر مردم در حکمرانی کشور حضور و مشارکت نداشته باشند پیشرفت و توسعه به خوبی شکل نگرفته است اگر قرار است پیشرفت همه جانبه داشته باشیم همه اعضای جامعه باید فعال باشند ، صرفا با حاکمیت دولتی نمی شود جامعه را خوب اداره کرد و در مسیر پیشرفت و توسعه قرار گرفت.

به گفته وی، یکی از عافت ها که در حوزه اجتماعی وجود دارد بحث مدیریت خانواده هاست که سواد اقتصادی و سواد مالی برای تدبیر منزل در جامعه قدری ضعیف است و با توجه به اینکه مسئولیت اصلی آن در جامعه و خانواده با بانوان است بنابراین بحث قناعت، جلوگیری ازاسراف، اولویت بندی منابع باید بیش از پیش آموزش داده شود لذا گروه های جهادی، مراکز نیکو کاری رویکرد خود را از کمک های توزیع ای و معیشتی به سمت توانمندسازی چند جانبه نیازمندان سوق دهند.

این مقام مسئول اذعان داشت: نمی گویم بسته معیشتی، بهداشتی توزیع نشود اما این راهکار توسعه کشور و عزت و کرامت افراد نیست .

آسوده با بیان اینکه سیاستگذاری کمیته امداد در حوزه خیر و احسان و حتی محرک خیر و احسان در خانواده باید از بانوان و مادران خانواده برای تشویق و انفاق به دلیل دارا بودن ظرفیت بی بدیل پاک نیت، دارای احساس و عقلانیت برای کمک به دیگران بهره برد، افزود: در سراسر کشور بیش از یک هزار تشکل در حوزه بانوان در کمیته امداد وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه توانمند سازی زنان سرپرست خانواده در حال اجرا است، اظهار داشت: حکومت و دولت این وظیفه را انجام می دهند اما بنا به شرایط فعلی کفاف نمی دهد لذا حضور گروه های جهادی، مردمی و مراکز نیکوکاری پیش از پیش احساس می شود که برای این مهم پای کار باشند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید