کد خبر:34816
پ

به گزارش روزانه نیوز،فرماندار شهرستان همدان گفت: تامین معیشت و اشتغال مهمترین الویت کاری ما در سال جاری است و دومین مسئله و مشکل در سطح شهرستان همدان این است که ۴۶ هزار و ۲۰۰ نفر در قالب‌های مسکن ملی، اقدام ملی و تفاهم‌نامه، متقاضی مسکن هستند.
محمدعلی محمدی در اولین جلسه شورای اداری شهرستان همدان در سال ۱۴۰۱ با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی با بیان اینکه مسائل و مشکلات موجود در کشور کتمان شدنی نیست، اظهارداشت: معیشت و اشتغال مردم مهمترین مسئله پیش روی ما است که در همین خصوص در سال گذشته ۱۸۷۳ مورد بازرسی از نانوایی‌ها و ۱۳هزار و ۱۵۴ مورد بازرسی در سطح بازار به منظور رعایت تنظیم بازار انجام گرفت و اگر در مایحتاج عمومی مردم مشکلی وجود ندارد به دلیل همین سرکشی‌هاست.
وی با اشاره به اینکه تعهد اشتغال ما در سال گذشته ۶۲۸۲ نفر بوده که ۱۰۸ درصد آن محقق شد، گفت: بخش عمده‌ای از این تحقق اشتغال خارج از بحث مسکن بود درصورتی که بیشترین اشتغال در حوزه مسکن قرار دارد، ۷۰۱۵ نفر تعهد امسال است که با پویایی در این بخش و شروع ساخت و ساز در نهضت مسکن ملی در شهرستان بخش زیادی از این تعهد محقق خواهد شد.
فرماندار همدان با بیان اینکه باتوجه به شعار سال باید برنامه محور باشیم و با روزمرگی نیاز و خواسته‌های مردم رفع نمی‌شود، اظهار کرد: در راستای توسعه اقتصاد دانش‌بیان، بزودی افتتاح شهرک ۲ بوعلی؛ بنک‎داران را خواهیم داشت، همچنین گسترش و توسعه شهرک فناوری‌برتر تحت عنوان بوعلی ۳ را هم در دستور کار داریم که بزودی کلنگ‌زنی می‌شود.
محمدی عنوان کرد: ۲۰ بازارچه عرضه محصولات کشاورزی و مشاغل خانگی را باید ایجاد کنیم که ۵ مورد آن انجام شده است و ۵ بازارچه دیگر در دستور کار قرار دارد.
در این بازاچه‌ها محصولات کشاورزی بدون واسطه از زمین‌های کشاورزی بر سر سفره‌های مردم قرار می‌گیرد.
محمدی افزود: باتوجه به منابع آبی و شرایط جوی، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای از موضوعاتی است که باید برای تحقق آن در سال جدید تلاش کرد. اگر بخواهیم منابع آبی در بخش کشاورزی را مدیریت کنیم حتما باید به این بخش ورود بیشتر و جدی‌تری داشته باشیم.
وی از تنظیم سند راهبردی مصرف آب در بخش کشاورزی خبر داد و اظهار کرد: طی ۵ سال میزان سطح زیر کشت محصولات آب‌بر شناسایی و مورد بررسی قرار گرفته و طبق سند طراحی شده میزان تولید را با یک نقشه راه و جایگزینی محصولات کم‌آب‌بر افزایش دهیم.
فرماندار همدان مهمترین مشکل شهرستان همدان را تأمین آب شرب دانست و تصریح کرد: میزان نزولات آسمانی متفاوت از سال‌های گذشته بوده و از طرف دیگر به دنیال تامین آب شرب پایدار هستیم وانتقال آب از سد تالوار که از برکات سفر رهبری به استان بوده ۸ سال وقفه داشته که با تلاش شبانه‌روزی استاندار در حال پیگیری است و مشکل مالی آن حل شده اما در تأمین اقلام و ابزارآلات آن همچنان دچار مشکل هستیم.
محمدی با بیان اینکه سال گذشته در این ایام ۲۱ میلیون مترمکعب آب در سد اکباتان داشتیم اما امروز این میزان حدود ۱۰ میلیون مترمکعب است، گفت: تا اتمام پروژه انتقال آب ازتالوار باید جایگزین پیدا کنیم، ۷ حلقه چاه حفاری شد که ۶ حلقه تجهیز شده و به آب دهی خوبی رسیده است.
فرماندار همدان میزان مصرف آب در تابستان را ۱۸۰۰ لیتر در ثانیه عنوان کرد و افزود: میزان مصرف آب شهرستان در تابستان را باید مدیریت و مردم را برای صرفه‌جویی و رعایت الگوی مصرف دعوت کنیم.
وی در خصوص نهضت مسکن ملی هم گفت: ۶۸۰ هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی نیاز است که باید تغییر کاربری شود، در حال حاضر ۴۳ هزار نفر در قالب مسکن ملی ثبت نام کردند که ۳۰ هزار و ۲۰۰ نفر واجد شرایط هستند، ۱۲ هزار و ۳۰۰ نفر در قالب اقدام ملی و ۳ هزار ۷۰۰ نفر هم در قالب تفاهم‌نامه متقاضی دریافت مسکن هستند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید