کد خبر:41648
پ

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: همزمان با فرارسیدن ایام الله دهه فجر، عملیات گازرسانی به ۲ روستا و ۵۸ واحد تولیدی در استان همدان به سرانجام رسید.

به گزارش خبرنگار روزانه نیوز، محمدصادق محبی‌نظر روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این ایام پروژه گازرسانی به ۵۸ واحد تولیدی و صنعتی و ۲ روستای نادرآباد و حیدرآباد با اعتبار ۱۰ میلیارد و ۵۸۴ میلیون تومان بهره برداری است.

وی اظهارداشت: هم زمان با دهه فجر، عملیات اجرایی خط انتقال گاز به چهار روستای دمورچی، چشمه ولد، آق‌چه حصار و یک روستای دیگر و همچنین گازرسانی به ۱۳۶ واحد صنعتی و تولیدی با اعتبار بیش از ۲۴ میلیارد و ۴۷۱ میلیون تومان کلنگ‌زنی می‌شود.

محبی‌نظر تصریح کرد: طول شبکه گاز استان همدان بیش از ۹ هزار و ۹۵۵ کیلومتر است که بیش از ۱۶۸ کیلومتر آن از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه احداث شده است.

دهه فحر امسال 2 روستا و ۵۸ واحد تولیدی در استان همدان گاز رسانی شد+فیلم

وی افزود: تا کنون ۳۲۹ هزار و ۱۳۸ انشعاب گاز در سطح استان کشیده شده که سه هزار و ۵۸ مورد آن مربوط به سال جاری است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان بیان کرد: استان همدان ۶۶۴ هزار و ۱۸۵ هزار مشترک گاز دارد که ۱۱ هزار و ۸۷۰ اشتراک جدید در سال ۱۴۰۱ بهره برداری شده است.

وی عنوان کرد: جلسات متعددی در رابطه با کمیته بهینه سازی مصرف سوخت برگزار شده است و پیش از ورود به فصل سرما تمهیدات لازم اندیشیده شد و بر اساس آن واحدهای تولیدی و نانوایی‌ها ملزم به استفاده از سوخت دوم شدند.

محبی نظر ادامه داد: با وجود محدودیت مصرف گاز در واحدهای صنعتی، رود تولید متوقف نشد و از سوخت دوم به عنوان پدافند غیرعامل استفاده شد.

وی با اشاره به تعمیرات اساسی واحد شماره ۲ نیروگاه برق شهید مفتح تصریح کرد: برای راه‌ اندازی اولیه این واحد ۲۵۰ مگاواتی، نیاز به ۶۰۰ هزار متر مکعب گاز به مدت سه روز بود که با اعمال دورکاری ادارات و تعطیلی چهار هزار و ۸۰۰ اشتراک مدارس، این میزان انرژی برای نیروگاه تامین شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: نیروگاه برق شهید مفتح در فصل تابستان با مصرف روزانه پنج میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب، بیشترین مصرف گاز را دارد سیمان هگمتانه با ۶۵۰ متر مکعب، سیمان نهاوند با ۳۵۰ هزار متر مکعب و سیمان اکباتان با ۷۰ هزار متر مکعب در رده‌های بعدی قرار دارند.

وی تاکید کرد: با توجه به اولویت تامین گاز مشترکان خانگی، در فصل زمستان گاز این صنایع تولیدی قطع شد و روند تولید، با استفاده از سوخت جایگزین یا همان سوخت دوم ادامه پیدا کرد.

محبی‌نظر با اشاره به اینکه در ۱۰ ماهه امسال مصرف گاز در استان هشت درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است، اظهارداشت: امسال سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون متر مکعب گاز در استان بهره‌برداری شده که یک میلیارد و ۶۷ میلیون متر مکعب به نیروگاه برق شهید مفتح تخصیص یافته که گاز نیروگاه ۱۴ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در راستای تعادل و پایداری شبکه گازرسانی و تامبن گاز مشترکان خانگی، گاز برخی از جایگاه‌های سوخت سی.ان.جی طی چند روز قطع و به دنبال آن روزانه ۲۵۰ هزار متر مکعب در مصرف گاز صرفه‌جویی شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با اشاره به اینکه امسال ۴۰۰ مورد از موتورخانه‌های مشترکان به صورت رایگان بهینه سازی شد، ادامه داد: دستگاه ضد رسوب مغناطیسی، عایق‌بندی تنظیم مشعل و دیگر موارد برای این مشترکان به صورت رایگان انجام شد و به دنبال آن مصرف گاز در این واحدها ۲۰ درصد کاهش یافت.

محبی‌نظر تصریح کرد: ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹.۸ درصد از جمعیت روستایی استان همدان گازرسانی شده است.

وی افزود: از یک هزار و ۷۵ روستای استان تعداد یک هزار و ۴۴ روستا گازرسانی شده است در حالی که همه روستاهای باقی مانده کمتر از ۲۰خانوار جمعیت دارند.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: ۴۵۵ هزار و ۸۳۴ هزار خانوار شهری و ۲۲۴ هزار و ۸۶۱ خانوار روستایی در استان همدان مصرف کننده گاز طبیعی هستند.

وی افزود: با توجه به ناترازی فشار شبکه گازرسانی کشور، استان همدان قطعی گاز نداشت و کانون خانواده ها در روزهای سرد سال در دورترین روستاهای استان نیز گرم بود.

محبی‌نظر با اشاره به اینکه از همه مشترکان استان، یک هزار و ۲۶۰ مورد در تعرفه پله ۱۱ و ۹۲۵ مورد در تعرفه پله ۱۲ هسنتد، تصریح کرد: بالاترین قبض گاز مشترکان گاز خانگی استان مبلغ ۲۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است که چند واحد از یک اشتراک مصرف می‌کردند.

وی تصریح کرد: گازرسانی به منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد از مصوبات سفر رییس جمهور و هیات دولت سیزدهم به استان همدان با اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومان است که ۱۶ کیلومتر خط انتقال ۱۲ اینچ می‌خواهد.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: گازرسانی به مجتمع گلخانه‌ای شهرستان درگزین نیز در دهه فجر با حضور استاندار همدان کلنگ‌زنی شد.

وی افزود: ۵۸ هزار مشترک گاز استان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی هستند که هزینه اشتراک و گازبهای آنها رایگان است./ ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید