کد خبر:34219
پ

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با اشاره به اینکه هدف از اجرای المپیاد ملی مهارت شناسایی نخبگان و کشف استعداد‌ها در بین جوانان و نوجوانان می‌باشد، بیان کرد: در صورت موفقیت این افراد بعد از اتمام اردو نفرات برتر به مسابقات جهانی در کشور چین اعزام خواهند شد.

به گزارش روزانه نیوز وهب مختاران افزود: دعوت شدگان در رشته‌های اتصالات چوبی، آجرچینی، کاشی کاری دیوار و کف، طراحی مهندسی مکانیک، صافکاری خودرو، نقاشی خودرو، کنترل صنعتی، فناوری خودرو، فناوری طراحی گرافیک، فناوری مد، مکاترونیک و راهکار‌های نرم افزاری برای کسب و کار به رقابت خواهند پرداخت.

لازم به ذکر است، مسابقات جهانی مهارت هر دو سال یک بار و با حضور جوانان کشور‌های مختلف جهان برگزار می‌شود.

صدور مجوز تاسیس ۱۲ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در همدان

وی با بیان اینکه در راستای توسعه و ترویج فرهنگ مهارت آموزی و شرایط ایجاد اشتغال مولد در جامعه از ابتدای سال جاری تا کنون صدور مجوز تاسیس ۱۲ آموزشگاه در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان صادر شد است گفت: این آموزشگاه ها نقش چشمگیری در  توسعه فراگیر مهارت دارند. مختاران ادامه داد: مجوز‌های صادر شده در رشته‌هایی نظیر: مراقبت و زیبایی، طلا و جواهر سازی، خدمات تغذیه و … است.
وی در مورد نقش بارز آموزشگاه‌های آزاد خصوصی فنی و حرفه‌ای در ارائه آموزش‌های مهارتی گفت: با مطالعات قبلی مثل، مطالعه امکان سنجی، داشتن طرح اجرایی، تحقیقات در بازار خصوصی، عرصه رقابت سالم و تضمین شده را را پدید می آورند.

بیش از ۱۳ هزار نفر در بخش خصوصی آموزش دیدند

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بیان داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه تعداد ۱۳ هزار و ۲۲۴ نفر در ۳۴ رشته آموزشی در خوشه‌های صنعت، خدمات، فرهنگ و هنر و کشاورزی در آموزشگاه‌های آزاد مهارت آموزشی را فرا گرفته اند.
مختاران اظهار داشت:در دوره‌های مهارتی فوق ۷ هزار ۶۲۵ نفر زن و ۵ هزار ۵۹۹ نفر مرد بوده است.
وی افزود: تعداد آموزشگاه‌های آزاد فعال ۱۹۸ آموزشگاه و تعداد دوره‌های برگزار شده ۲ هزار و ۸۰۶ دوره می‌باشد/تابناک

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید