کد خبر:34226
پ

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ۳۱ هزار دستگاه انواع ماشین آلات کشاورزی شامل تراکتور و کمباین طی سال جاری در این استان پلاک گذاری شده است.

«منصور رضوانی جلال» افزود: پنج درصد از ماشین آلات کشاورزی استان همدان به علت نقص مدارک‌ هویتی، استهلاک ماشین و عدم تمایل کشاورزان هنوز پلاک گذاری نشده است.

وی گفت: برهمین اساس تاکنون ۹۵ درصد ماشین آلات کشاورزی استان همدان شامل ۳۰ هزار و ۳۰۰ دستگاه تراکتور و یک هزار و ۵۳۰ دستگاه کمباین پلاک‌گذاری شده اند.

وی اظهار  داشت: از ابتدای اجرای طرح پلاک گذاری ماشین آلات کشاورزی تاکنون ۲۵ هزار و ۱۴۱ فقره پلاک‌ کشاورزی در مراکز تعویض پلاک استان همدان به ماشین‌های کشاورزی اختصاص داده شده که از این تعداد ۲۱ هزار و ۲۳۵ مورد برای ماشین‌های نو و سه هزار و ۹۰۶ مورد نیز شامل تعویض پلاک ماشین‌های تغییر مالکیت داده شده، هستند.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی حفاظتی دارای سه اصل بنیادین شامل مدیریت تناوب زارعی، مدیریت بقایای گیاهی و نگه داشتن بقایای کشت سال قبل روی زمین و استفاده از ماشین‌های نوین کشاورزی حفاظتی است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در استان همدان ۷۰ دستگاه انواع کشت مستقیم، ۸۳۹ دستگاه انواع گاو آهن مرکب و ۹۷۱ دستگاه انواع چیزل پکر وجود دارد.

 رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اظهار داشت: عملیات کشاورزی حفاظتی در ۱۱۰ هزار هکتار از اراضی زراعی این استان اجرا شده است.

اعتبارات ۱۳۰ میلیارد تومانی مکانیزاسیون کشاورزی در استان همدان

وی به جذب ۱۰۰ درصد اعتبارات ۱۳۰ میلیارد تومانی مکانیزاسیون کشاورزی در استان همدان اشاره کرد و گفت: ضریب مکانیزاسیون در استان ۲.۰۲ اسب بخار در هر هکتار است که متوسط کشوری  ۱.۸۵ اسب بخار است.

رضوانی جلال همچنین به تشکیل ۱۷۹ صندوق خرد زنان روستایی در استان همدان اشاره کرد و افزود: در این صندوق ها به ۲ هزار و ۹۳۶ نفر روز و سرمایه ۶۷ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است. 

استان همدان با داشتن ۴.۴ درصد از تولیدات بخش کشاورزی، یکی از قطب های مهم کشاورزی کشور است به نحوی که بخش کشاورزی ۲۹ درصد اشتغال و ۲۵ درصد ارزش افزوده فعالیت های اقتصادی این استان را به خود اختصاص داده است.

 بخش کشاورزی استان همدان همچنین ۵.۴ درصد از تولیدات و ۴.۳ درصد از ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

استان همدان دارای ۶۹۲ هزار هکتار زمین زراعی(آبی و دیم) و ۱۱۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید