کد خبر:41298
پ

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: مجموع صادرات این شهرستان در ۹ ماهه امسال، ۳۴.۸۸ میلیون دلار بود که معادل ۴۴ درصد کل صادرات استان همدان است.

به گزارش روزانه نیوز، سلمان اسماعیلی افزود: از مجموع صادرات ملایر ۱۹.۶۱ میلیون دلار در حوزه صنعت است که معادل ۳۳.۷۶ درصد کل استان است.

او گفت: در مدت یاد شده ۱۵.۲۷ میلیون دلار از این شهرستان در حوزه کشاورزی صادرات انجام شد که ۹۲ درصد کل استان را شامل می‌شود.

فرماندار ویژه ملایر صادرات صنعتی این شهرستان را ۹.۹۱ میلیون دلار عنوان کرد و تصریح کرد: این میزان صادرات بیش از ۲ برابر نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

اسماعیلی با بیان اینکه صادرات کشاورزی ملایر امسال ۹.۷۳ میلیون دلار کاهش داشته است، افزود: این روند به دلیل کاهش تولید در ملایر نیست، بلکه اشکال عمده به استاندارد‌های دوگانه برمی‌گردد که عملا منجر به ایجاد محدودیت‌هایی در صادرات کشمش ملایر شده و در نتیجه قیمت این محصول را برای باغداران ملایری هم غیراقتصادی کرده است.

او تاکید کرد:هنوز سهمی در سایر حوزه‌های صادراتی همچون خدمات و صنایع دستی با وجود توانمندی‌های بالا از جمله ثبت جهانی مبلمان منبت نداریم.

فرماندار ویژه ملایر گفت: واردات این شهرستان نیز در ۹ ماهه امسال ۸.۱۴ میلیون دلار معادل ۳۶ درصد واردات کل استان بوده است.

اسماعیلی سهم ملایر در صادرات استان را قابل قدردانی دانست و تاکید کرد: نباید به این مقدار قانع بود، بلکه همواره باید به دنبال راه‌هایی برای تولید و صادرات بیشتر باشیم.

او با تاکید بر اینکه استاندارد‌های دوگانه باید اصلاح شود و ادامه این وضعیت غیرقابل قبول است، گفت: یک ماموریت اساسی، برنامه‌ریزی برای تولید و صادرات مبل و منبت متناسب با نیاز روز بازار‌های دنیا است.

شهرستان ملایر پس از شهر همدان دومین شهرستان دارای نمایندگی گمرک است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید