کد خبر:38691
پ

استاندار همدان گفت: با پیگیری‌های وزارت نیرو برای پایداری شبکه آبرسانی همدان، ۳۰ گروه متخصص از سراسر کشور به منظور اتصال شبکه آبرسانی به این شهر اعزام شده است.

به گزارش روزانه نیوز، علیرضا قاسمی فرزاد در بیستمین جلسه اعضای شورای آب استان همدان با اشاره به اینکه چاه‌های بیشتری برای تامین آب همدان وارد مدار می‌شود، افزود: از ۸۲ حلقه چاه کشاورزی شناسایی شده، ۶۶ حلقه وارد شبکه آبرسانی همدان شده است که این تعداد به ۷۰ حلقه چاه افزایش خواهد یافت.

وی اظهار داشت: در طول ۲ هفته گذشته در توافق با صاحبان چاه‌های کشاورزی یک ظرفیت سازی مناسبی ایجاد شد تا بخشی از مشکلات آب شهر همدان برطرف شود.

قاسمی فرزاد با قدردانی از همه کشاورزانی که آب چاه‌های خود را در اختیار مردم همدان قرار دادند، تصریح کرد: از تلاش و کار شبانه روزی مجموعه دستگاه‌های مختلف اجرایی و خدمات رسان و صبر و شکیبایی شهروندان شریف همدانی در راستای حل مشکل کم آبی شهر به صورت ویژه قدردانی می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی خط اضطراری گذرگاه(بای‌پس) به پایان رسیده و پنج کیلومتر آن نیز آزمایش شده است و به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه حفر چاه‌های پدافندی برای شبکه آبرسانی شهر همدان در نظر گرفته شده است، افزود: با دستور وزیر نیرو، مجوز حفر ۳۰ حلقه چاه برای شرایط پدافندی صادر شده است تا در زمان ایجاد اختلال در شبکه آبرسانی همدان، مشکلی نداشته باشیم.

وی تاکید کرد: عملیات لوله گذاری پروژه آبرسانی از خط تالوار به همدان پایان یافته و اکنون مرحله برق‌رسانی، شیرآلات، الکتروپمپ‌ها و سایر تجهیزات مورد نیاز در حال نصب است.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه کارهایی که قرار بود در مدت ۲ سال انجام شود طی چهار ماه گذشته عملیاتی شده است، تصریح کرد: کار فنی طرح آبرسانی پیچیده است و زمان بهره برداری حدودی و بر اساس اطلاعات داده شده تخمین زده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با بهره‌برداری از این اَبَر پروژه، آب سالم و بهداشتی در اختیار مردم قرار می‌گیرد، اظهار داشت: از شهروندان می‌خواهیم آب‌های ذخیره شده را تا پایان استفاده کنند تا در زمان وصل شدن شبکه آبرسانی، ذخایر خود را دور نریزند.

استاندار همدان با بیان اینکه تلاش شد تا با حضور میدانی مشکلات کنونی آب همدان را بر طرف کنیم، گفت: ظرفیت سازی برای ایجاد خطوط و اتصال چاه‌های کشاورزی مهمترین راهکار اضطراری برون رفت از شرایط کنونی تامین آب در همدان است.

وی تاکید کرد: انتظار داریم با پیشرفت کار، وضعیت آبرسانی به شهر همدان بهبود و میزان قطعی‌ها کاهش یابد.

استاندار همدان با اشاره به بازگشایی سرشاخه‌های رودخانه بالا دست سد اکباتان گفت: مسیر سرشاخه‌های سد اکباتان از جمله رودخانه سیمین و رودخانه اِبِرو گشایش یافته است و اکنون سد اکباتان از طریق این مسیر در حال آبگیری است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید