کد خبر:37229
پ

شهردار همدان با اشاره به اینکه مدیریت شهری در پی بارش های شب گذشته(جمعه) در آمادگی کامل قرار داشت گفت: با حضور میدانی مجموعه شهرداری همدان آبگرفتگی معابر از ساعت آغازین بارندگی رفع شد.

به گزارش روزانه نیوز، «سید مسعود حسینی» با اشاره به هشدارهای هواشناسی و اعلام احتمال بارندگی شدید در روز گذشته اظهار داشت: شهرداری همدان در پی اطلاع رسانی های لازم در آماده باش کامل برای رفع آبگرفتگی های معابر و منازل قرار داشت.

وی با بیان اینکه سرازیری بارش ها از بالای شهر به سمت مناطق کم برخوردار به ویژه منطقه سه باعث تشدید آبگرفتگی می‌شود گفت: آبگرفتگی و ورود آب به منازل در نقاطی از شهر به ویژه منطقه سه و چهار رخ داد که با هم‌افزایی همکاران عوامل مختلف خدمات شهری، آتش نشانی، امور شهری و مناطق و نواحی و آبگرفتگی های داخل منازل رفع شد.

شهردار همدان با بیان اینکه مناطق سه و چهار بیشترین آسیب را از بارندگی می بینند خاطرنشان کرد: اصلاح هندسی معابر و آسیب‌شناسی مسیرهای خروجی آب باید در بودجه سال آینده دیده شود تا شاهد این مشکلات نباشم.

حسینی با اشاره به پیش بینی بارش های سیل آسا اظهار داشت: پاکسازی رودخانه ها، کانال ها و نهرها در دستور کار معاون خدمات شهری با هماهنگی مدیران مناطق قرار داشته و اقدامات لازم برای لایروبی رودخانه ها و ساماندهی از قبل صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در پی این بارش‌ها، اقدامات لازم برای اسکان مسافرانی که در سطح شهر چادر زده بودند در ورزشگاه شهید مدنی شهرداری صورت گرفت.

شهردار همدان افزود: با توجه به نقشه طرح تفصیلی در حوزه هدایت و دفع آب های سطحی شهر اقدامات چشمگیری در سال گذشته انجام شد و با توجه به بودجه مصوبه در سال ۱۴۰۱، رفع کل موانع آبگرفتگی سطح شهر پیش بینی شده است.

حسینی تمهیدات لازم و حضور و هماهنگی کامل چهار منطقه و خدمات شهری را عامل کاهش خسارات دانست و گفت: با حضور عوامل و ۵۰ کف کش و آماده باش کامل ماشین آلات بخش خصوصی و خدمات موتوری کمترین آسیب به شهروندان وارد شد.

وی تصریح کرد: در پی بارش های شب گذشته پس زدگی فاضلاب در منطقه سه رخ داد که با حضور میدانی خدمات شهری و گروه های فوریت مناطق اقدامات لازم برای رفع آبگرفتگی صورت گرفت.

شهردار همدان ورودی آب به منطقه سه را چند برابر دانست و افزود: از هفته گذشته لایروبی رودخانه مفتح و بلوار خلیج فارس انجام شد.

حسینی از آماده باش کامل ۱۰ ایستگاه آتش‌نشانی خبر داد و اظهار داشت: قبل از بارش کف کش ها، هشت خودرو فوریت های خدمات شهری، ۲ دستگاه بیل مکانیکی، ۱۲ خودروی سبک ناحیه، هشت دستگاه خودروی خدمات شهری در آمادگی کامل قرار داشتند.

وی خاطرنشان کرد: سه ایستگاه بهشت، غدیر و انبار نفت مستقیم درگیر بودند و سایر ایستگاه ها و ایستگاه مرکزی به عنوان پشتیبان عمل می‌کردند.

شهردار همدان با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای تخلیه آب منازل افزود: سازمان آتش نشانی در کنار سایر مجموعه شهرداری از آمادگی کامل برای بارش های احتمالی قرار دارد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید