کد خبر:34631
پ

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: سال گذشته توانسیم ۲۷۵ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد را آزاد کنیم وپیش بینی می‌شود در سه اعیاد فطر، غدیر و قربان ۵۰ نفر دیگر آزاد شوند.



به گزارش 
روزانه نیوز، یداله روحانی منش روز یک‌شنبه در نشستی با خبرنگاران، افزود: میزان بدهی این افراد ۷۱ میلیارد تومان بود که ۱۲.۸ میلیارد تومان آن از سوی شاکیان بخشیده و ۴۶ میلیارد تومان نیز اعسار به تقسیط و مابقی هم از محل کمک بلاعوض و پرداخت تسهیلات بانکی تامین و پرداخت شد.


وی ادامه داد: سال ۹۸ با پرداخت ۳۰ تا ۳۵ میلیارد تومان، زمینه آزادی بیش از ۳۰۰ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان همدان فراهم شد و در سال گذشته نیز به همت ستاد افراد خیر، ۲۷۵ زندانی آزاد شدند.


مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: طی ۲ سال گذشته و با شیوع ویروس کرونا، تلاش‌های مجموعه ستاد و افراد خیر شامل برگزاری گلریزان برای آزادی زندان جرائم غیرعمد و همچنین دیگر اقدامات به صورت مجازی و غیرحضوری با قوت اجرا شد که در نتیجه آن تعداد زیادی از زندانیان جرائم غیرعمد استان آزاد شدند.


روحانی منش با بیان اینکه در حال حاضر ۲۲۲ نفر به دلیل ارتکاب جرائم غیر عمد در زندان‌های این استان بسر می‌برند که پنج نفر از این تعداد، زن هستد اشاره کرد: در همین ارتباط یکی از اولویت‌های اصلی ستاد دیه استان همدان در ماه مبارک رمضان، زمینه سازی برای آزادی این زنان زندانی است.


وی اظهار داشت: ۲ نفر از این بانوان دارای کودک خردسال هستند که با کمک دادستان عمومی و انقلاب استان همدان به آن‌ها مرخصی داده شده و تلاش می‌کنیم تا پایان ماه مبارک رمضان با پرداخت مجموعه بدهی ها، آزاد شوند.

روحانی منش با اشاره به همراهی و حمایت جدی مردم استان همدان از ستاد دیه، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز هفت زندانی جرائم غیرعمد در استان آزاد شده اند و همچنین زمینه آزادی ۵۰ زندانی دیگر در ماه‌های آینده (اعیاد سعید فطر و قربان) فراهم شده است.


 وی با اشاره به اینکه چندین جشن گلریزان ظرف روز‌های آینده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهر همدان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد برگزار می‌شود، خواستار همراهی و مشارکت فعال و گسترده مردم نوع دوست و مومن استان همدان در این کار خیر و زمینه سازی برای آزادی و بازگشت زندانیان به آغوش خانواده شد. 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید