کد خبر:44545
پ

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری همدان گفت: با اعتباری بالغ بر۲۰۰ میلیارد ریال آسانسور جایگزین پله برقی عابر پیاده می شود.

به گزارش روزانه نیوز، وحید علی ضمیر با اشاره به اینکه متاسفانه سرقت و آسیب ها از سوی برخی افراد پله های برقی عابر پیاده را از دسترس خارج کرده است، گفت: سال های گذشته قرارداد اجرای پله های برقی مکانیزه پل های عابر پیاده بسته شده و ۱۹ دستگاه پل عابرپیاده مکانیزه اجرا شده که همدان جزو شهرهای پیشرو در اجرای پل عابر پیاده مکانیزه است .

وی با اشاره به اینکه متاسفانه آسیب ها و خسارات زیادی به پله برقی های عابر پیاده از سوی سارقان و افراد وارد شده افزود: آسیب رسانی، خسارت و سرقت موتورها و اجزای پله های برقی عابر پیاده از سوی برخی افراد باعث ایجاد مشکلات مختلف و از سطح دسترسی خارج شدن پله برقی ها شده است.

این مقام مسئول در حوزه عمرانی مدیریت شهری افزود: با توجه به مشکلات مستمر پیش آمده برای پله برقی ها در دوره‌ های مختلف قراردادهای حفظ و نگهداری این دستگاهها بسته شده که اسناد آن موجود است.


علی ضمیر افزود: متاسفانه ۲۴ ساعت بعد از تعمیرات، سرقت، آسیب رسانی و خسارت زیادی به پله برقی ها وارد شده است که برای حل و ریشه کنی این معضل تصمیم گرفته شد از گزینه‌های جایگزین استفاده شود.

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری همدان با بیان اینکه با توجه به آسیب پذیریِ پله های برقی قرار شد آسانسور نصب شود گفت: علیرغم هزینه سنگین نصب آسانسورها آسیب پذیری کمتری دارند که در مناطق دو، سه و چهار شهرداری همدان مناقصه ها برگزار و قراردادهای جایگزینی آسانسور به جای پله برقی بسته شده است و انشالله در دو سه ماه آینده به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

وی اظهار داشت: در مناطق دو، سه و چهار ۱۸ دستگاه آسانسوربا اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار کار اجرایی عمرانی و نصب شاسی و کابین اجرایی می شود.


علی ضمیر در خصوص وضعیت پله های برقی در منطقه یک عنوان کرد: پله برقی جلوی دادگستری، استانداری، چهارراه سعیدیه و ابتدای بلوار کاشانی کارهای اورهال و تعمیرات آن انجام می‌شده که در حال سرویس دهی می باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید