کد خبر:2109
پ

به گزارش روزانه نیوز کاوسی امید با اشاره به اینکه اين جلسات روزانه  به طور مستمر در شوراي اسلامي شهر همدان برگزار مي شود، اضافه کرد: تمامی جلسات بررسی بودجه و مباحث به صورت کارشناسی و در راستای صرفه و صلاح مردم انجام می شود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص عدم خام فروشی، اظهار کرد: شهرداری باید در حوزه کاری خود و با توجه به اقتصاد مقاومتی از خام‌فروشی زمین‌های خود بپرهیزد.

کاوسی امید همچنین با بیان اینکه توجه به نسل جدید و روی کار آمدن مدیران جوان برای مدیریت کشور با توجه به فرمایشات معظم اله در این خصوص، اضافه کرد: تربیت نیروهای مسئولیت پذیر و کاردان از مهم‌ترین مسائلی است که مدیریت شهری باید مورد توجه قرار دهد تا مدیریت ها را بتوانیم در آینده به این نیروها واگذار کنیم.

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر همدان با تاکید بر اینکه رویکرد ما در بررسی بودجه 99 باید رویکرد پیشرفت باشد،افزود: تمامی پروژه های شهری باید پیوست‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی داشته باشند.

اکبر کاوسی امید همچنین با اشاره به تاکید اعضای شورا بر راه‌اندازی خزانه‌داری کل در شهرداری طی دو سال گذشته افزود: با مدیریت یکپارچه می توان امور شهری را بهتر مدیریت کرد که این امر با راه‌اندازی خزانه‌داری کل محقق می شود، اما متاسفانه شهرداری در این زمینه اقدامی انجام نداده است

وی ادامه داد: اگر خزانه داری کل در شهرداری راه اندازی نشود، نمی توان مدیریت یکپارچه را ایجاد کرد بر این اساس سیاست‌های ۴ منطقه نیز همگرا انجام نخواهد شد.

کاوسی امید همچنین بر مشخص شدن بازه زمانی اجرای پروژه ها تاکید کرد و گفت: باید در اصول بودجه ریزی به عملیاتی بودن آن پایبند باشیم و به لطف خداوند متعال صرفه و صلاح مردم و در نظر بگیریم.

وی اضافه کرد: همان گونه که در بودجه ۹۸ بر کاهش هزینه ها تاکید شده بود برای بودجه سال 99 بویژه در حوزه خدمات شهری نیز شهرداری باید به صورت بهینه بودجه را هزینه کند.

کاوسی امید اظهار داشت:پیشنهاد می‌شود اجرای پروژه ها از ستاد به 147منتقل شود چرا که معاونت عمرانی باید ناظر بر اجرای پروژه ها باشد نه مجری طرح ها.

گردان: بودجه به طور متوازن برای تمامی نقاط شهر لحاظ شود

رئیس شورای اسلامی شهر همدان هم در این جلسه ضمن گرامیداشت سالروز دیدار همافران با حضرت امام خمینی (ره)گفت: یکی از اصلی‌ترین وظایف شوراها تصویب بودجه است لذا باید سعی شود بودجه به طور متوازن برای تمامی نقاط شهر باشد.

کامران گردان با اشاره به اینکه به دلیل همفکری و تعاملی که بین شورا و شهرداری وجود داشت در بودجه ۹۸ انحراف زیادی دیده نشد، افزود: در بررسی بودجه سال 99 شهرداری هم باید سعی شود بودجه به طور متوازن برای تمامی نقاط مختلف شهر تدوین شود، چرا که کار برای کل شهر است و ما نمایندگان تمام مردم شهر هستیم.

گردان با اشاره به تصمیم اعضای شورا در بودجه ۹۹ جهت اولویت بندی پروژه های عمرانی به طور مشخص، اظهار کرد: این اولویت‌ها نباید باعث حذف بودجه عمرانی و موارد مورد نیاز شهر شود.

وی تاکید کرد: شهرداری و شورا باید به گونه‌ای بودجه را بررسی و تصویب کنند که کمترین انحراف در کدها تعیین شده باشد و تحقق حداقل ۸۵ درصدی بودجه را نیز به همراه داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: شهرداری اگر برای تحقق بودجه، فروش املاک  را نیز در نظر گرفته باید سعی کند سرمایه شهرداری حفظ و بهینه شود و از خام‌فروشی بپرهیزد.

قراباغی: ضرورت توجه به توسعه زیرساخت‌های حوزه گردشگری

رئیس کمیسیون اقتصاد سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان هم در این جلسه با بیان اینکه در بررسی بودجه باید به هدف گذاری مورد نظر برسیم، گفت: فرآیند بخش های مختلف باید به طور دقیقی در بودجه مشخص باشد که از جمله آنها مباحث ترافیکی، احداث پل، وپارکینگ های طبقاتی است.

حسین قراباغی با انتقاد از اینکه در دو سال و نیم گذشته از عمر دوره پنجم شورا در بخش ساخت پارکینگ هیچ اتفاقی صورت نگرفته افزود: احداث پارکینگ طبقاتی آقاجانی بیگ مربوط به دوره چهارم است.

قراباغی همچنین با اشاره به اینکه گردشگری اولویت نخست استان و شهر همدان است، افزود: نباید این موضوع تنها در شعار باقی بماند و تنها چیزی که می تواند شهر را به مقصد اصلی برساند توجه به توسعه زیرساخت‌های حوزه گردشگری است و شهرداری در حوزه خود می تواند حداقل زیرساخت‌ها را فراهم کند.

وی با بیان اینکه برنامه محور بودن بودجه جزو مهمترین موضوعات است، اضافه کرد: بودجه باید به صورت واقعی تدوین شود.

فتحی: پرداخت حقوق نیروهای شهرداری برمبنای تلاش و عملکرد آنها باشد

رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای شهر همدان نیز در این جلسه ضمن انتقاد از کندی روند اجرای پروژه های عمرانی، اظهار کرد: متاسفانه چندین طرح عمرانی شهر از جمله پل سردار شهید همدانی با سرعت بسیار پایینی پیشرفت فیزیکی دارد که علی رغم قول‌های شهردار که باید تا شهریور امسال فاز نخست آن به اتمام می‌رسید که هنوز محقق نشده است.

علی فتحی بر رفع موانع اجرای پروژه‌های عمرانی تاکید کرد و افزود: برخی از پروژه های عمرانی از جمله پارکینگ آقاجانی بیگ و پل سردار شهید همدانی و…. باعث آبروی شهر و شورا شده است و اگر شهرداری اولویتی برای آنها ندارد یک فاجعه است.

فتحی همچنین از عدم پرداخت کامل حقوق و مزایای کارگران فضای سبز انتقاد کرد و افزود: حذف بخشی از حقوق این کارگران خود نوعی برده‌داری نوین است و باید جلوی این کار گرفته شود.

وی با تاکید بر جلوگیری از ریخت و پاش ها در شهرداری، اظهار داشت: پرداخت حقوق و مزایای نیروهای شهرداری باید بر اساس فرآیند مشخصی تعریف شود و نیروها بر مبنای زحمات و عملکرد خود دریافتی داشته باشند.

وی همچنین بر پرداخت عادلانه حقوق آژانس های فعال در شهرداری تاکید کرد.

حضرت‌زاده: راه اندازی خزانه داری کل از الزامات بودجه 99 شهرداری است

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری همدان نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارش بودجه پیشنهادی سال ۹۹ شهرداری، گفت: با توجه به تاکید اعضای شورا  و شهردار در بودجه ریزی سال ۹۹ بحث عملیاتی بودن آن مورد توجه قرار گرفته است.

مرتضی حضرت‌زاده با بیان اینکه یک هزار و ۲۵۰ نفر ساعت وقت برای آماده‌سازی بودجه ۹۹ شهرداری صرف شده است، اضافه‌‎کرد : رویکرد بودجه ۹۹ اتمام پروژه های نیمه تمام است.

حضرت زاده همچنین اضافه کرد: راه اندازی  خزانه داری کل از الزامات بودجه 99 شهرداری همدان است چرا که این امر بسیاری از مشکلات را کاهش داده وما را در ارزیابی عملکرد هزینه ها کمک می کند.

وی اضافه کرد: سهم هزینه های عمومی از کل بودجه پیشنهادی سال آینده ، 31 درصد وسهم هزینه‌های عمرانی ۵۱ درصد است که رقم هزینه‌های عمرانی نسبت به سال ۹۸ حدود 15 درصد رشد داشته است.

وی از اختصاص ۱۰ درصد کل بودجه سال 99 به سهم تعهدات پیمانکاران خبر داد و افزود: معادل این مبلغ ۱۰۱ میلیارد تومان است.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید