کد خبر:36233
پ

استاندار همدان با اشاره به آمادگی کامل استان برای سفر رییی جمهور و هیات دولت به این استان، گفت: ۲۲ هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه تسهیلات و اقتصادی برای ارائه در این سفر تدارک دیده شده است.

به  گزارش روزانه نیوز، علیرضا قاسمی‌فرزاد در جلسه شورای اداری شهرستان رزن که با حضور  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: استان در آمادگی کامل برای میزبانی از رییس جمهور در سفر به استان همدان است. 

وی با بیان اینکه ریل‌گذاری‌های بدیع در استان و در راستای تحقق شعار سال انجام شده است، افزود: بیش از ۲۴ هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه‌های عمرانی و ۲۲ هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه تسهیلات اقتصادی برای مطرح کردن در سفر رییس جمهور در نظر گرفته شده است. 

استاندار همدان خاطرنشان کرد: با حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد، برگزاری جشنواره‌های اذان منتظران و تئاتر کودک و نوجوان دستاوردهای چشم‌گیری برای استان در پی داشته است به طوریکه موضوع راهیان نور در سال گذشته در حوزه مسائل فرهنگی و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت، بسیار پر رونق برگزار شد. 

وی گفت: با مرمت اردوگاه‌های استان همدان در جنوب کشور، علاوه بر فراهم کردن بسترها و زیرساخت‌های راهیان نور یک حرکت مهم فرهنگی نیز تلقی می‌شود. 

به گفته او، تفاهم‌نامه‌هایی برای تاسیس پردیس‌ها و مراکز پژوهشی در حوزه صنعت با وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و علوم، تحقیقات و فناوری منعقد شده و با توجه به ویژگی‌های استان همدان باید کشاورزی مبتنی بر دانش بوده و منطبق با شرایط آبی استان روزآمد شود. 

نماینده عالی دولت در استان همدان با تاکید بر ظرفیت غنی همدان در زمینه آثار تاریخی و طبیعی، تصریح کرد: با رویکردی نوین، پیگیر تسهیل و برطرف کردن موانع حوزه گردشگری در استان هستیم.

قاسمی فرزاد افزود: پویایی فرهنگ عمومی در سبک زندگی اسلامی ایرانی با حضور وزیر فرهنگ جوان، هنردوست و فرهیخته در کشور انجام شده و نماینده ولی فقیه در استان نیز با شناختی عمیق از ضرورت‌های جامعه همیشه یاری‌رسان دولت‌مردان در استان همدان بوده است. 

وی با بیان اینکه ائمه جمعه و جماعات در استان، بزنگاه‌های مهم را با بصیرت و شجاعت شناسایی و نقش‌آفرینی موثری داشته‌اند، گفت: از جمله نقش‌آفرینی ائمه جمعه و جماعات استان، همراهی با دولت در راستای اجرایی کردن طرح مردمی‌سازی اقتصاد و توزیع عادلانه یارانه‌ها بود. 

استاندار همدان از تهیه و تدوین سند قرآنی استان خبر داد و افزود: در شورای فرهنگ عمومی به ریاست آیت‌الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان، طی برگزاری جلسات منظم سند قرآنی نیز به تصویب رسیده است. 

قاسمی فرزاد همچنین به فراهم سازی زیرساخت‌های سفر اربعین در استان همدان اشاره کرد و گفت: توجه و ترویج هنر و فرهنگ اصیل و اسلامیِ متعهد، از اولویت‌های مدیران دولت سیزدهم در استان همدان است. 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید