کد خبر:44099
پ

مدیرعامل نیروگاه شهید مفتح با بیان اینکه نیروگاه وارد دهه چهارم عمر خود شده است اما توان تولیدی آن مثل روزهای اول است، گفت :سهم نیروگاه مفتح از ظرفیت منصوبه حدود یک و هفت دهم تا دو درصد است.

به گزارش روزانه نیوز، عبدالمجید دیناروند در مصاحبه با خبرنگار صدا و سیمای مرکز همدان با بیان این که نیروگاه با تعمیرات خاص خود ۵ تا ۷ درصد سهم تولید انرژی پیک بار را عهده دار است که نشان دهنده بهره برداری و تعمیرات خوب و تخصصی است، گفت: نیروگاه شامل فصل بهره برداری و تعمیرات می‌شود.

وی با بیان اینکه در فصل بهره برداری تابستان به دلیل افزایش مصرف برق به خصوص بخش کشاورزی و وسایل سرمایشی، افزایش مصرف حامل‌های انرژی را داریم، گفت: در زمستان نیز به دلیل شرایط سوخت برخی نیروگاه ها وارد پیک تولید خود می‌شوند که نیروگاه شهید مفتح نیز از جمله این نیروگاه هاست.

دیناروند با اشاره به اینکه بعد از تابستان وارد فصل تعمیرات می شویم چرا که کارکرد نیروگاه به این صورت است که پس از هر ۴۰ هزار کارکرد تعمیرات باید صورت گیرد ،افزود: هر سال یک اورهال توسط همکاران تعمیراتی انجام می‌شود و در این اورهال تک تک اجزا بررسی می شود تا واحد در نهایت مانند روز اول تولید انرژی داشته باشد.

مدیر عامل نیروگاه شهید مفتح با بیان اینکه فرآیند اورهال ۹۰ روز طول می کشد و به همین منظور سایر واحدها هم ۲۰ تا ۳۰ روز از مدار خارج می شود، گفت: خروج از مدار در راستای خدمت رسانی بهتر صورت می‌گیرد تا بررسی ها صورت گیرد و در هنگام فعالیت بدون خروج اضطراری تولید انرژی صورت گیرد.

دیناروند با یادآوری اینکه یک فصل پرکار تعمیراتی از پاییز گذشته شروع شد و تا چند روز پیش ادامه داشت، گفت: نیروگاه شهید مفتح آمادگی کامل تولید انرژی برای پیک مصرف فصل تابستان را دارد و با ظرفیت هزار مگاوات تولید انرژی پای کار است.

وی با بیان اینکه تولید انرژی آسان نیست و با هزینه‌های سنگین انجام می‌شود و قیمت واقعی برق چیزی نیست که از مشترکان دریافت می شود، گفت: باید رعایت الگوی مصرف مدنظر باشد.

وی با تأکید بر اینکه باید به اندازه و به موقع مصرف کنیم و مصرف آگاهانه برق را مد نظر قرار دهیم ، اظهار داشت: مدیریت زمان پیک بار باید مورد توجه باشد و وسایل پرمصرف انرژی را در این تایم استفاده نکنیم.

او با بیان اینکه با تغییر در الگوی زندگی مخاطبین همراهی با شبکه برق ممکن است و باید از نعمت برق به درستی استفاده کرد ،گفت: باید اجازه دهیم همه به صورت مساوی از این نعمت بهره‌مند شوند.

دیناروند با تأکید بر اینکه اورهال فرایندی کاملاً مهندسی است و آخرین اورهال در نیروگاه شهید مفتح با توان پرسنل بومی انجام شد و هیچ چگونه پیمانکار خارجی برای انجام این فرآیند حضور نداشت، گفت: این اقدام از بزرگترین موفقیت ها بود.

وی با تأکید بر اینکه اگر از نیروی دلسوز استفاده شود عمر قطعات بالا و کیفیت کار بهتر خواهد بود، گفت: اورهال انجام شده از باکیفیت ترین اقدامات صورت گرفته است.

دیناروند با یادآوری اینکه ایران مقام دهم صنعت برق را در جهان دارد و بیش از ۹۹ درصد قطعات صنعت برق کشور در داخل ساخته می شود ،گفت: طبق دستورالعمل های فعلی می توان دانشجویان نخبه استان را جذب کرد که علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش و مطالعه آنچه عنوان شده ما را در پیشبرد اهداف کمک کنند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید