کد خبر:31057
پ

وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد ایالات متحده همچنان برای بازگشت متقابل به توافق هسته‌ای با ایران تلاش خواهد کرد.

به گزارش روزانه نیوز به نقل از الجزیره، وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای درباره بازگشت به برجام مدعی شد: همچنان برای بازگشت متقابل به توافق هسته‌ای با ایران تلاش می‌کنیم.

وزارت خارجه آمریکا همچنین مدعی شد: اگر توانستیم به توافق هسته‌ای بازگردیم با اتکا به آن با دیگر نگرانی‌ها برخورد خواهیم کرد.

همزمان وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی درباره برنامه هسته‌ای ایران نوشت که طی سال گذشته ایران در توانایی خود برای انباشت اورانیوم پیشرفت قابل توجهی داشته است و این امر تلاش دولت بایدن را برای احیای توافق ۲۰۱۵ پیچیده‌تر و با چالش‌های فراوانی روبه‌رو کرده است.

پیش از این نیز واشنگتن تایمز نوشت سران رژیم صهیونیستی در جریان سفر اخیر نمایندگانی از دو حزب کنگره آمریکا به قدس اشغالی، آن‌ها را برای مخالفت با بازگشت به برجام، تحت فشار قرار داده است تا از تلاش جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، برای این منظور حمایت نکنند.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که در ماه آوریل، ۲۷ سناتور حزب دموکرات سنا از تلاش‌های جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، برای بازگشت دوباره به توافق هسته‌ای ایران در مذاکرات غیرمستقیم حمایت کردند.

اما «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین در ششمین سالگرد حصول برنامه جامع اقدام مشترک (JCPOA) بر احیا و بازگرداندن این توافق (برجام) به مسیر اصلی خود تاکید کرد./باشگاه خبرنگاران

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید