کد خبر:1374
پ

یک نویسنده و کارگردان تئاتر اعتقاد دارد «آموزش» از رسالت‌های اصلی تئاتر کودک و نوجوان است .

تئاتر “هرکسی توی دنیا یه شکلی و رنگی داره” به نویسندگی و کارگردانی حامد ترابی از همدان بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان به روی صحنه می رود.

به گزارش روزانه نیوز حامد ترابی که با نمایش « هرکسی توی دنیا یه شکلی و رنگی داره » در بخش مسابقه (تئاتر خردسال)  حضور دارد؛ با توضیح اینکه داستان  این تئاتر درباره مسخره کردن است ، گفت:  این نمایش درباره پسربچه ای خردسال است که دیگران را مسخره می‌کند، ادامه داد: پدر این پسربچه برای او داستانی از یک زرافه می گوید تا پسربچه با قرار گرفتن در جایگاه فردی که مسخره  می شود، به کار اشتباه خود پی ببرد.

وی با اشاره به اینکه مهمترین عنصر برای تئاتر خردسال این است که حرفمان را به صورت آموزش بگوییم، اظهار کرد: خردسالان پایه‌ای ترین تماشاگران هستند که باید روی آن ها سرمایه گذاری درستی بشود.

ترابی ضمن تاکید بر اینکه جشنواره تئاتر کودک همدان جزو برترین جشنواره های هنری دنیاست، گفت: گروه های هنری از کشورهای مختلف تلاش می کنند تا با تولید تئاتر های با کیفیت در این جشنواره حاضر باشند.

  وی در ادامه با بیان اینکه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان یک سکوی پرتاب برای کسانی است که در این حوزه فعالیت می کنند، افزود: این جشنواره اتفاق بسیار مهمی برای کسانی است که در حوزه کودک و نوجوان فعالیت می کنند.

ترابی با اشاره به شعار جشنواره تئاتر بین المللی تئاتر کودک و نوجوان نیز گفت: تئاتر رسالت آموزش دارد و فقط نباید به صورت شعارگونه مفاهیم و موضوعات را به کودکان و نوجوانان ارائه کرد.

وی با بیان اینکه تئاتر « هرکسی توی دنیا یه شکلی و رنگی داره » یک کار عروسکی به همراه دو بازیگر است، افزود: تلاش شده است تا با کمترین امکانات این تئاتر ساخته شود تا امکان اجرای آن در مهد کودک ها نیز وجود داشته باشد.

بازیگران تئاتر « هرکسی توی دنیا یه شکلی و رنگی داره » حامد و آراد ترابی هستند و راضیه پاشایی و زهره جلیلی طراحی صحنه و عروسک ها را برعهده دارند. آهنگساز رضا عباسی و پنج نوازنده کودک نیز به اجرای زنده خواهند پرداخت.

گفتنی است : بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری مجید قناد با شعار «کودک، طبیعت، تئاتر» از ۱۶ تا ۲۱ آبان ماه ۱۳۹۸ در همدان برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید