کد خبر:41264
پ

فرزند آیت‌الله مصباح گفت: پدرم سراغ درس و بحث‌هایی رفت که در حوزه کمبود آن احساس می‌شد به همین جهت مراکزی را تاسیس کرد که طلاب حوزه علمیه پس از تحصیل در آن بتوانند پاسخگوی نیازهای جوانان باشند.

به گزارش روزانه نیوز ،حجت الاسلام سید مجتبی مصباح یزدی فرزند آیت الله مصباح یزدی در همایش بزرگداشت استاد فکر آیت الله مصباح یزدی که صبح امروز در سالن شهدای استانداری همدان برگزار شد، گفت بزرگداشت شخصیت ها علماء و بزرگان علاوه بر اینکه به عنوان بزرگداشت یک شخص مومن و احترام به شخص کار مهم، لازم و وظیفه است برای ما نیز مفید است تا از زندگی آنها الگو بگیریم.

وی ادامه داد: آنچه که برای افراد مهم است از ویژگی آنها برای زندگی خود استفاده کنند لذا در این مراسم لازم است بر ویژگی هایی تاکید شود که برای امروز قابل الگو برداری است.

 مصباح تصریح کرد: از جمله ویژگی های شخصیتی علامه مصباح تکلیف مداری در صحنه علمی و مبارزاتی بود و همواره به دنبال این بودند که وظیفه خود را تشخیص دهند و برای انجام وظیفه از ملامت هیچ ملامت‌گری نمی ترسیدند.

وی خاطر نشان کرد: وقتی وارد حوزه علمیه شدند دنبال این بودند که چه بحث هایی در حوزه کمتر مورد توجه است و نیاز است آنها بررسی شود.

 مصباح با اشاره به اینکه پدرش در اوایل جوانی به درجه اجتهاد رسید، تصریح کرد: سراغ درس و بحث هایی رفت که در حوزه کمبود آن احساس می‌شد، بنابراین مراکزی را تاسیس کرد که طلاب حوزه علمیه پس از تحصیل بتوانند پاسخگوی نیاز های جوانان باشند.

وی ادامه داد: روحیه وظیفه مداری که قبل از انقلاب در وی بود بعد هم ادامه داشت که می توان به تاسیس موسسه ای برای اسلامی سازی علوم انسانی اشاره کرد که با پیگیری های مستمر حضرت امام(ره) انجام شد و سایر کارهای اجتماعی و مبارزاتی را پی گرفت.

 مصباح با اشاره به اوایل پیروزی انقلاب و تعطیلی دانشگاه ها گفت: در آن دوران بحث بود که چگونه دانشگاه ها اسلامی شود حضرت امام(ره) فرمودند: به سراغ حوزه های علمیه بروید، حوزه علمیه از آیت الله مصباح خواست که طرحی را ارائه دهد، که طرح دفتر همکاری حوزه و دانشگاه را دادند.

فرزند آیت الله مصباح با اشاره به تحکیم مبانی اندیشه اسلام و انقلاب که از دهه 70 آیت الله مصباح به دنبال آن بودند و طرح ولایت را برای طراحی کردند گفت: این حاصل 70 سال کار علمی من است و آن را به صورت روان، آسان، منطقی و منظم با رعایت مقدمات لازم انجام داد. که همین امر باعث شد در این دوران بیش از 100 هزار فارغ التحصیل طرح ولایت داشته باشیم که با اعتقاد از دین و نظام حمایت می کنند.

وی ادامه داد:آن چیزی که امروزه نیازمند آن هستیم روحیه غیرتمندی خردورزانه است یعنی انسان بتواند تشخیص دهد برای دفاع از ارزش ها چه کارهایی ضرورت دارد و به موقع اقدام کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید