کد خبر:32763
پ

اتحادیه اروپا خواستار از سرگیری مذاکرات برای احیای برجام شد.

به گزارش روزانه نیوز به نقل از شبکه الجزیره، اتحادیه اروپا از ایران خواست تا “به طور کامل” با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری کند.

این اتحادیه همچنین تاکید کرده است: ما خواستار ازسرگیری فوری مذاکرات در وین برای احیای برجام هستیم.

این درخواست اتحادیه اروپا بعد از دیدار امروز جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه کشورمان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل مطرح می شود.

امیرعبداللهیان در این دیدار تاکید کرد: متاسفانه رفتار و سیاستهای دولت بایدن تاکنون در رابطه با ایران و برجام غیرسازنده بوده است.

وی با تاکید بر این امر که دولت رئیسی در چارچوب اصول، عملگراست و لذا بدنبال نتیجه عملی در مذاکرات است، افزود: ما با جدیت در حال بررسی سوابق مذاکراتی هستیم و دولت جدید مذاکرات را از سر خواهد گرفت. 

دیپلمات ارشد کشورمان خاطر نشان کرد: ملاک ما عمل طرفهای مقابل است و نه اظهار نظر آنها. دولت جدید در حال مرور و مطالعه پرونده مذاکرات انجام شده است. نه اتلاف وقت میکند، نه رفتار غیر سازنده آمریکا را می‌پذیرد و نه کشور را معطل وعده های توخالی سابقه‌دار خواهد کرد.

همچنین جوزپ بورل در این ملاقات ضمن مرور اقدامات اتحادیه اروپا برای احیای برجام اظهار داشت: بنظر من موفقیت برجام نه تنها برای ایران و بلکه برای منطقه و جهان بسیار مهم است. شکست برجام و مذاکرات برای هیچ طرفی خوب نیست.

وی ادامه داد: اتحادیه اروپا همواره از سیاست و اقدام مخرب ترامپ در خروج از برجام انتقاد کرده است و در این خصوص شفاف بوده است ولی تصمیم دولت جدید آمریکا فصل نوینی برای حفظ و احیاء برجام ایجاد کرده است./ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید