کد خبر:37640
پ

پاکسازی و نظافت بخشی از شهر کربلا و جابجایی زوار از همدان به مرز و برگشت زوار بر عهده مدیریت شهری همدان

به گزارش روزانه نیوز، جلسه برنامه ریزی و هماهنگی نحوه حضور شهرداری همدان در راستای تنظیف بخشی از شهر کربلای معلی و جابجایی زوار با حضور شهردار، معاونین و مدیران مناطق چهارگانه شهرداری برگزار گردید.

در این جلسه سید مسعود حسینی شهردار همدان با اشاره به عظمت اربعین در میان شیعیان گفت: زحمات و خدمات شهرداری همدان در سنوات گذشته برای خدمت سانی به زائرین در داخل کشور و عراق قابل تقدیر است. حسینی با بیان اینکه طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته خیل عظیمی از عاشقان اباعبدالله الحسین علیه السلام در این مراسم حضور خواهند داشت عنوان کرد: در این راستا بخش‌‌های مختلف مدیریت شهری همدان برای استقبال از زائران اربعین حسینی در آماده باش کامل قرار دارند و برنامه‌‌ریزی لازم برای خدمات رسانی مطلوب به زائران صورت گرفته است.
حسینی با بیان برخی از اقدامات انجام شده در این خصوص گفت: یکی از این اقدامات، آمادگی سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان برای اعزام نیروهای انسانی و ماشین آلات حمل زباله به کربلای معلی و خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی است.
وی با اشاره به مسئولیت های شهرداری همدان در مراسم اربعین حسینی افزود:
امسال طبق سال های گذشته تعدادی از کارگران خدمات شهری ضمن تشرف به آستان مقدس سیدالشهدا علیه السلام، تنظیف بخش هایی از شهر کربلا را نیز بر عهده دارند.
مسئولیت پاکسازی و نظافت بخشی از شهر کربلا و خدمات رسانی سازمان حمل و نقل برای جابجایی زوار از همدان به مرز و برگشت زوار بر عهده مدیریت شهری همدان گذاشته شده است.
شهردار همدان با اشاره به اهمیت مباحث عمرانی و ترافیکی در حوزه خدمات رسانی مطلوب به زائرین اربعین گفت: پیش بینی تمهیدات لازم برای
رفع گره های ترافیکی، خط کشی ، آماده سازی مسیرها، آسفالت معابر، نصب المان ها، رنگ آمیزی جداول، آماده سازی سرویس های بهداشتی در دستور کار قرار دارد.
حسینی با تاکید بر اهمیت کارهای فرهنگی و رسانه ای برای برجسته سازی مراسم اربعین گفت: آذین‌بندی، فضاسازی فرهنگی و نصب بنرهای خوش‌آمدگویی به زائران اربعین، نصب بنر در مسیر عبور زائران از دیگر اقدامات انجام شده برای ایجاد شور حسینی در شهر و استقبال از زائران اربعین است.
این مقام ارشد مدیریت شهری ضمن تاکید بر اطلاع رسانی و مستندسازی برنامه اربعین عنوان داشت: اجرای برنامه های فرهنگی و کارهای خلاقانه تاثیر خوبی بر مشارکت مردم در این حرکت عظیم خواهد داشت.
سید مسعود حسینی در پایان اظهار کرد: امیدواریم با آمادگی و پیش بینی تمهیدات لازم مشکلی در ارائه خدمات در کربلا و همچنین بازگشت زائران نداشته باشیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید