کد خبر:41529
پ


فرماندار تویسرکان از افتتاح ۵۸ طرح عمرانی، تولیدی در دهه فجر خبر داد و گفت: ایستگاه راه آهن باباکمال تویسرکان به ریل قطار متصل می‌شود.

به گزارش روزانه نیوز، حسین افشاری در نشست خبری با اهالی رسانه با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، از افتتاح ۵۸ پروژه عمرانی، خدماتی و تولیدی با هزینه کرده اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومان در این شهرستان در ایام‌الله دهه فجر اظهار کرد: طرح ایستگاه راه آهن باباکمال تویسرکان در روزهای پر برکت دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به فعالیت سه شرکت داروی سازی در این شهرستان از اضافه شدن دو شرکت دارو سازی دیگر در حال ساخت خبر داد و گفت: کتابخانه اشترمل، زمین‌های چمن مصنوعی بخش قلقل رود، پل دوم گزندر، کارخانه تولید زغال فشرده به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان، بهسازی روستایی بخشی از طرح‌های افتتاحی در تویسرکان است.

فرماندار تویسرکان با اشاره به حضور یک سرمایه گذار خارجی در تویسرکان برای احداث کارخانه بسته بندی و بهره‌وری از میوه‌های باغی و به منظور صادرات آن افزود: فاز نخست این پروژه با عنوان سرزمین میوه‌های شاد با صرف اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان در ایام‌الله دهه فجر امسال بهره‌برداری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اجرایی شدن این طرح ارزش افزوده زیادی برای شهرستان به همراه دارد، از در اجرا بودن فاز دوم این پروژه خبر داد و یادآور شد: تصفیه‌خانه آب سد سرابی تویسرکان آماده افتتاح است؛ اما به دلیل اینکه برداشت آب از سد مخزنی را متوقف کردیم و بهره‌برداری از آن بهار سال آینده صوت می‌گیرد.

افشاری در ادامه به تخصیص ۵۰ میلیارد تومان به حوزه آبخیزداری تویسرکان از سفر ریاست جمهور به استان اشاره کرد و افزود: تلاش داریم با جلوگیری از فرسایش خاک و بهره‌وری درست آب از ظرفیت‌های ارزشمند طبیعت و باغ شهر بودن محافظت کنیم.

وی مهمترین پروژه راهبردی در سال آینده تویسرکان را بهره‌برداری از سد خرم‌رود دانست و اظهار کرد: ویژگی و اقلیم تویسرکان ایجاب می‌کند از آب‌های سطحی در بالادست برای فصل مورد نیاز نگه‌داری کنیم.

فرماندار تویسرکان یکی از اهداف احداث سد خرم‌رود را تامین آب شرب روستاهای این منطقه است خاطرنشان کرد: در همین راستا طرح شبکه آبرسانی به ۵۶ روستا با تامین منابع از سوی دولت و اجرا توسط قرار گاه امام حسن(ع) را در حال انجام داریم.

وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات بسیار بزرگ نظام جمهوری اسلامی ایران احداث و بهره‌برداری از سد مخزنی سرابی تویسرکان بود که این طرح ایجاد تصفیه‌خانه و خط انتقال آب به شهر را نیز به دنبال داشت اضافه کرد: دو سد تویسرکان و ملایر در استان همدان بعد از انقلاب تاکنون به طور کامل مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

افشاری در ادامه از مردم تویسرکان به خاطر صرفه‌جویی آب در تابستان و گاز در روزهای اخیر تشکر کرد و ادامه داد: توانستیم امسال را با مدیریت آب‌ به ویژه حوزه کشاورزی بدون جیره بندی باوجود کاهش بسیار زیاد نزولات آسمانی و منابع زیرزمینی آب سپری کنیم.

وی با اشاره به اینکه تجهیز پنج حلقه چاه آب زیرزمینی جدید به منظور اطمینان از تامین آب شرب مردم در حال اجرا داریم اسفندماه وارد مدار می‌شوند تاکید کرد: برهمین مبنا میزان برداشت آب از سد سرابی را داریم به صفر می‌رسانیم.

فرماندار تویسرکان در خصوص مصرف گاز نیز یادآور شد: گاز ۵۷ واحد کارخانه شهرستان در شرایط سرمای ماه جاری گازشان برای مدتی قطع شده بود که با صرفه‌جویی صورت گرفته و مدیریت مصرف کشور وصل شد همچنین گاز سی.ان. جی فرسفج هم فعال شده است.

وی از اضافه شدن ۱۰ پزشک متخصص و ۳۶ نیروی کادر درمان، و افتتاح داروخانه شبانه روزی بیمارستان سردار سلیمانی خبر داد و گفت ضمن حفظ بیمارستان ولیعصر(عج) تویسرکان، بیمارستان سردار سلیمانی در دولت سیزدهم توسط وزارت بهداشت به عنوان یک بیمارستان مستقل شناخته شد.

افشاری با اشاره به اینکه تامین دستگاه سی.تی.اسکن به عنوان اولویت این بیمارستان را در حال پیگیری داریم و دستگاه ام.آر.آی قرار شده از بودجه وزارت بهداشت تامین شود، از دانشگاه آزاد تویسرکان به عنوان یک ظرفیت حائز اهمیت در تربیت نیروی انسانی پرستاری و مامایی درمان یاد کرد.

وی با بیان اینکه طبق بررسی‌ها گروه کارشناسی و مستندسازی‌های انجام گرفته استفاده طرح تفضیلی و جامع در موارد زیادی انجام شده است درخصوص انتقال دانشکده فنی گفت: تعداد کرسی‌ها دانشگاها زیاد و میزان داوطلب کم شده، واقعیت است؛ اما به معنا این نیست در شهرستان بزرگی چون تویسرکان که مسیر توسعه‌اش را آغاز کرده، تربیت نیروی انسانی را برای سال‌های آینده نادیده بگیریم.

فرماندار تویسرکان موضوع مطرح شده در خصوص دانشکده فنی این است که می‌گویند ما همین رشته را در مرکز استان داریم اقتصادی این است که دانشجویان غیر بومی هم به این مرکز بروند که هزینه‌ها کاهش یابد ادامه داد: متاسفانه برخی به دانشکده فنی تویسرکان نگاه اقتصادی دارند در حالی که حوزه تربیت منابع انسانی نباید نگاه اقتصادی باشد باید نسبت به نیازهای آینده این منطقه توجه کنیم.

وی با بیان اینکه بانی اصلی دانشکده فنی تویسرکان وزیر فعلی علوم است و نکته مهمتر اینکه متولیان امر اگر احیانا نواقصی هست باید بیایند و آن را حل کنند گفت: نظام برای توسعه نظام عالی آموزش منابع در اختیارات وزات علوم قرار می‌دهد بر همین اساس متولیان امر باید از وزیر منابع بگیرند و اگر نقصی بود حل کنند و اینکه به جذب دانشجویی بومی که در دیگر دانشگاه‌های کشور در حال تحصیل هستند، کمک کنند.

افشاری با تاکید بر اینکه نباید صورت مسئله را پاک کنیم بلکه باید مسئله را حل کنیم، از پیگیری نماینده مردم تویسرکان در مجلس حمایت ویژه استاندار از طرح ضرورت دانشکده فنی این شهرستان به وزیر علوم تقدیر کرد و بیان کرد: وزیر علوم نیز گفته که هیچ بنایی مبنی بر تضعیف دانشکده فنی تویسرکان و جابجایی و کاهش رشته‌های تحصیلی وجود ندارد بلکه یک ظرفیت بسیار خوبی در حوزه آموزش عالی است.

وی در حوزه مباحث اقتصادی تعداد اشتغال ایجاد شده تا پایان دی ماه را یک‌هزار و ۸۸۱ شغل اعلام کرد و یادآور شد: صد درصد سهمیه اشتغال تویسرکان در سال جاری محقق شده است؛ البته مرحله جدید کار در حوزه اشتغال متناسب با سیاست‌های عمومی کشور مستندسازی و صحت‌سنجی مشاغل ایجاد شده را به منظور اعتمادسازی در دستور کار داریم.

وی از اضافه شدن پنج دستگاه خودرو امدادی، راهداری و… به ماشین‌آلات این شهرستان در ۹ ماه امسال خبر داد و بیان کرد: خدمات به صورت گروهی در شهرستان به عنوان نمونه بازگشایی راه‌ها در وضعیت بارش نزولات آسمانی و خدمات به مردم به نحو شایسته ارائه شد.

افشاری با بیان اینکه تصادفات درون شهری از ابتدای سال تاکنون در شهرستان به صفر رسیده است، از کاهش ۱۶ درصدی تصادفات برون شهری خبر داد.

وی در پایان در خضوص طرح ساماندهی آرامگاه حضرت حبقوق(ع) با اشاره به اینکه طرح اولیه مورد تایید هیات امنا و وزیر میراث فرهنگی قرار گرفت خاطرنشان کرد: مشاور جدید برای طرح گرفته شده و نقشه اجرای طرح در مرحله عقد قرار با مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان قرار دارد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید