کد خبر:4055
پ

به گزارش “روزانه نیوز”، مهدی شکوری درباره افزایش مدت زمان مرخصی زایمان از ۶ ماه به ۹ ماه، اظهار کرد: مرخصی زایمان از ۶ ماه به ۹ ماه بار مالی برای سازمان تامین اجتماعی دارد در قانون این‌طور ذکر شده که دولت اجازه دارد ۹ ماه به زنان باردار مرخصی دهد و ذکر نکرده که “مکلف” است.
مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه منابع سازمان تامین اجتماعی از محل حق بیمه هاست و برای مرخصی ۹ ماه به زنان باردار منابع مالی خاصی پیش‌بینی نشده است، افزود: هر قانونی که بار مالی ایجاد کند صندوق‌های بیمه‌ای حق اجرای آن را ندارند و درخصوص مرخصی زایمان ۶ ماهه به زنان شکایت‌های زیادی به دیوان عدالت برده شده و سازمان تامین اجتماعی در صدد این است که بتواند منابع لازم را برای این ۳ ماه مازاد دریافت کند و اگر دولت بار مالی این ۳ ماه مرخصی اضافه پس از تولد نوزاد را قبول کند و جزء مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت محسوب شود در آینده نزدیک به زنان ۹ ماه مرخصی زایمان داده می‌شود.
شکوری بیان کرد: در سطوح بالا مکاتبات انجام شده است، با دیوان عدالت و سازمان برنامه و بودجه مذاکراتی کردیم و با توجه به حجم دادخواست‌ها و نارضایتی‌ها به دنبال آن هستیم که در بودجه سنواتی منابع آن پیش بینی شود دولت اگر بتواند ۳ ماه مازاد را پذیرا باشد آن وقت برای اجرای آن عمل خواهیم کرد. مسئولان سازمان تامین اجتماعی پیگیر این موضوع هستند شاید تا روز‌های آتی این اتفاق رقم بخورد و مرخصی برای بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی از ۶ ماه به ۹ ماه افزایش پیدا کند.
وی در پاسخ به این سئوال مبنی بر اینکه شکایت‌هایی که به دیوان عدالت شده است چگونه رسیدگی می‌شود؟، گفت: با دیوان عدالت هم به توافق رسیدیم تا دادخواست‌های زنانی که به دیوان عدالت شکایت کردند را به ما دهند تا بعد از آن که مرخصی زایمان ۹ ماه شد مطالبات این گروه پرداخت شود. محاسبه مبلغ واریزی برای ۳ ماه مازاد مرخصی زایمان بر اساس همان زمانی است که زایمان کردند و به صورت روز پرداخت نمی‌شود./باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید