کد خبر:35289
پ

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت: پیرو تصمیم وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر کاهش 45 درصدی قیمت کودهای پایه فسفاته و پتاسه از ابتدای سال جاری، شاهد افزایش معنادار میزان توزیع و مصرف کودهای مذکور در استان همدان هستیم .

به گزارش روزانه نیوز، بهروز الیاسی با اعلام این خبر اظهار داشت: بطوریکه که در 58 روز ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، مقدار توزیع و مصرف کودهای فسفاته به عدد 1هزار 395 تن رسیده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته 243 تن بوده است ، یعنی حدود 6 برابر افزایش و توزیع و مصرف کودهای پتاسه نیز به مقدار 480 تن رسید که در سال گذشته 100 تن بوده است که حدود 5 برابر افزایش داشته است.

وی گفت: توزیع این دو گروه کودی در استان همدان بطور میانگین بیش از 11 برابر افزایش یافته است.

الیاسی ادامه داد: هر چند میزان متوسط مصرف کود شیمیایی، کمتر از مقادیر استاندارد ابلاغی است اما رشد مصرف این دو گروه کودی در سال جاری نسبت به سنوات اخیر بی‌سابقه است.

وی با بیان اینکه می توان با اقدامات ترویجی و آموزشی در یک برنامه میان مدت، مصرف کود شیمیایی استان را به مقادیر استاندارد برسانیم، گفت: در همین ارتباط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان نسبت به برگزاری همایش آموزشی ترویجی در مصرف بهینه کود شیمیایی و معرفی سبد محصولات کودی شرکت، در روز3 خرداد ماه سالجاری، با حضور 19 شرکت دانش بنیان تولید کننده کود شیمیایی از سراسر کشور اقدام و از همه مدیران، معاونان، رؤسا، کشاورزان، باغداران، گلخانه داران و همه دست اندرکاران بخش کشاورزی برای حضور در همایش دعوت به عمل آورده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید