کد خبر:42743
پ

فرماندار شهرستان همدان گفت: همزمان با اجرای طرح نوروزی پلیس از 24 اسفند تا کنون شاهد کاهش 60 درصدی تصادفات هستیم.

به گزارش روزانه نیوز، مسلم مخفی در شورای ترافیک شهرستان همدان اطهار داشت : طرح زوج و فرد ضمن بررسی، بازنگری و اصلاح جزیی از 15 فروردین مجدد اجرا می شود.

وی با اشاره به ضرورت تقویت سامانه های الکترونیک و کاهش مواجهه مستقیم پلیس با مردم در این طرح گفت : تابلوهای مشخص و دوربین های نظارتی در ورودی معابر طرح زوج فرد نصب شود.

فرماندار همدان افزود : هدف از اجرای طرح زوج و فرد مدیریت سفرهای درون شهری و کاهش ترافیک است که طبیعتا با اعمال محدودیت همراه است و بجز خودروهای اداری و امدادی هیچگونه مجوز تردد و استثنایی در این طرح مد نظر نیست.

رئیس شورای ترافیک شهرستان همدان تاکید کرد : ضمن تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی لازم است خطوط اتوبوسرانی با تمرکز زدایی از میدان امام ساماندهی و با تعریف مسیر ویژه در تردد ناوگان حمل و نقل عمومی تسهیل شود.

مخفی ادامه داد : تردد موتور سیکلت در پیاده راه های همدان هیچ توجیهی ندارد و با اعتراض شهروندان در این خصوص مواجهیم که شهرداری باید نسبت به اتخاذ تدابیر مقتضی اقدام نماید.

فرماندار همدان افزود : در راستای رفع موانع ثبت جهانی هگمتانه، با ملاحظه ترددها و تامین دسترسی های مورد نیاز، محدوده انتهای خیابان اکباتان برابر مصوبات شورای ترافیک استان و طرح جامع ساماندهی شود.

وی در پایان از وضعیت پل های مکانیزه عابر پیاده در همدان ابراز تاسف کرد و گفت : پل های عابر پیاده ای که با صرف اعتبارات قابل توجه برای رفاه حال شهروندان راه اندازی شده ضمن خرابی و سرقت تاسیسات به بدترین شکل ممکن غیر قابل استفاده و مسدود شده است که شایسته شهرهمدان نیست و انتظار می رود شهرداری این مشکل را سریعتر برطرف کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید