کد خبر:39141
پ

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی از الزام ورود دادستانی به مسئله ترک فعل مدیران کل آموزش و پرورش استان همدان در ادوار گذشته جهت بروز مسئله کمبود ۴ هزار معلم در استان خبرداد.

به گزارش روزانه نیوز، حجت الاسلام احمدحسین فلاحی در گفت‌وگو با پایگاه خبری خبردارنیوز، با تاکید براینکه در سیستم آموزش و پرورش یک فاجعه اتفاق افتاده است، مطرح کرد: باید مسئولان مربوطه پاسخگوی کمبود ۴ هزار معلم در استان که نتیجه عملکرد آنان بوده، باشند؛ از این رو دادستانی باید نسبت به بررسی ترک فعل مدیران در جذب مناسب نیروهای فرهنگی برای مدارس ورود پیدا کند.

وی با اشاره به تشکیل جلسه رئیس مجلس شورای اسلامی با وزارای ادوار مختلف آموزش و پرورش در چند روز گذشته، مطرح کرد: کمبود معلم و سایر مشکلات به وجود آمده در حوزه فرهنگیان یک اتفاق نامبارک بوده که ریشه در گذشته دارد؛ این شرایط در استان همدان نسبت به همسایگان مجاور خود، بدتر است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه نباید کاری کنیم تا ناکار آمدی مدیران بر پای نظام گذاشته شود، اظهار کرد: اگر نظام ناکارآمد بود، باید اکنون شاهد کمبود معلم در تمامی استان‌های ایران باشیم؛ این درحالیست که تنها چند استان محدود به این مشکل گرفتار شده‌اند که همدان شرایط بدتری را در بین آنان دارد.

وی اضافه کرد: از این رو با قاطعیت می‌توان گفت که مدیران ادوار گذشته آموزش و پرورش در استان با ترک فعل خود باعث بروز چنین مشکلی در حوزه تامین نیروی انسانی در مدارس شده‌اند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در ۲ دوره برگزاری آزمون مربوط به جذب معلمین، استان همدان با توجه به تعداد و ظرفیت موجود تنها اقدام به جذب ۵۰۰ تن از داوطلبین کرده‌بود، تصریح کرد: این اقدام باعث شده تا همدان نسبت به استان‌های مجاور خود دچار کمبود ۲ تا ۳ هزار نفری نیروی انسانی شود؛ به همین خاطر اکنون استان همدان با کمبود ۴ هزار معلم مواجه است.

فلاحی با تاکید براینکه به هیچ عنوان از خصوصی سازی آموزش و پرورش استقبال و حمایت نمی‌کنم، عنوان کرد: وزارت آموزش و پرورش می‌تواند در شرایط کنونی از نیروهای جهادی کمک گیرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید