کد خبر:33488
پ

وزیر امور خارجه کشورمان در گفت و گوی تلفنی با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: اگر طرف‌های مقابل آماده بازگشت به تعهدات کامل خود و رفع تحریم‌ها باشند، دستیابی به یک توافق خوب و حتی فوری امکانپذیر است.

به گزارش روزانه نیو حسین امیرعبداللهیان و جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت‌ و گویی تلفنی درباره مذاکرات وین با یکدیگر بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت و گوی تلفنی تاکید کرد: اگر طرف‌های مقابل آماده بازگشت به تعهدات کامل خود و رفع تحریم‌ها باشند، دستیابی به یک توافق خوب و حتی فوری امکانپذیر است.

امیرعبداللهیان عنوان کرد: علیرغم عهدشکنی آمریکا و سه کشور اروپایی در برجام، ما با حسن نیت و جدیت در مذاکرات وین حضور می‌یابیم و خواهان توافق خوب و قابل راستی‌آزمایی هستیم.  

وی افزود: بازگشت به برجام در عمل باید به معنی پایبندی به تمام مفاد و محتوای آن باشد.  

وزیر امور خارجه با قدردانی از تلاش‌های جوزب بورل بعنوان هماهنگ کننده گفت: روشن است که نتیجه نهایی در ۶ دور مذاکرات وین به دست نیامده، لذا تمام مواردی که لازم است مورد حل و فصل قرار گیرند از سوی تیم مذاکره کننده ایرانی مورد توجه قرار دارد.

امیرعبداللهیان‌ تاکید کرد: باید تضمین جدی و کافی وجود داشته باشد که آمریکایی که به آن اعتمادی وجود ندارد دوباره از برجام خارج نخواهد شد.

وی با اشاره به رفتار متناقض آمریکایی‌ها و عدم تطابق حرف و عمل آنها گفت: کاخ سفید همزمان با اعلام آمادگی برای بازگشت به برجام، در هفته‌های اخیر طی دو مرحله اشخاص و شرکت‌های ایرانی را تحریم کرد، لذا باید در عمل، همگان شاهد اراده و اقدام جدی برای لغو کامل تحریم‌ها باشند.

وزیر امور خارجه اظهار کرد: غرب باید با رویکرد جدید و سازنده به وین بیاید.

تنها راه برداشتن تحریم‌ها احیای برجام است

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این گفت و گوی تلفنی با اشاره به تماس‌های خود با تمامی طرف ها به عنوان مسئول هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام گفت: در مذاکرات وین بحث‌های فشرده و مفصلی بویژه بر روی موضوعات معوق و رفع تحریم‌ها باید انجام بگیرد و احتمال اینکه همه بتوانند به شکل اصلی برجام بازگردند، وجود دارد.

وی با اشاره به تعهدات آمریکا گفت: تنها راه برداشتن تحریم‌ها احیای برجام است که از این طریق هم ایران به حقوق خود میرسد و هم جامعه بین الملل از ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای ایران اطمینان پیدا میکنند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ابراز امیدواری کرد که همه طرف‌ها با رویکرد مثبت و عمل گرایانه و با اراده محکم برای گفت وگو درباره مسائل توافق نشده و رفع تحریم‌ها وارد مذاکرات وین شوند./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید