کد خبر:1722
پ

رئیس ستاد انتخابات استان همدان با بیان اینکه انتشار لیست کاندیداها و اطلاعات آنها قبل از تأیید صلاحیت خلاف قانون است، گفت: لیست افراد کاندیدا در انتخابات مجلس شورای اسلامی محرمانه است و مراجع رسمی حق ندارند قبل از تأیید صلاحیت نسبت به انتشار آن اقدام کنند.

به گزارش روزانه نیوز مصطفی آزادبخت با تأکید بر اینکه انتشار لیست کاندیداها قبل از تأیید صلاحیت غیرقانونی بوده و برخورد می‌شود، افزود: لیست‌هایی که منتشر می‌شود براساس گمانه زنی خود افراد بوده و مراجع رسمی حق ندارند لیستی از اطلاعات کاندیداها ارائه دهند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان تصریح کرد: پنج روز بعد از ثبت نام افراد در انتخابات مجلس شورای اسلامی مراجع چهارگانه جواب استعلامات را داده و در صورت ردصلاحیت، افراد یک روز فرصت دارند که شکایت کنند.

آزادبخت ادامه داد: هیئت نظارت اعتراضات را در ۲۰ روز مورد بررسی قرار داده و جواب را اعلام می‌کند و در صورتی که فردی در هیئت نظارت نیز رد صلاحیت شود، می‌تواند به شورای نگهبان شکایت خود را اعلام کند.

گفتنی است؛ روز گذشته اسامی داوطلبان ثبت نام کننده در دوره یادزدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی به همراه اطلاعات آن در یک رسانه مکتوب به چاپ رسید.

منبع: ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید