کد خبر:6306
پ

عضو شورای شهر تهران با اشاره به آغاز بهسازی باغات کن گفت: برنامه‌ریزی برای ایجاد بزرگ‌ترین فضای گردشگری و تفرجگاهی تهران در این باغات در دستورکار قرار گرفته است.

به گزارش روزانه نیوز، محمد سالاری، عضو شورای شهر تهران درباره ساماندهی و بهسازی باغات کن اظهارداشت: یکی از اولویت‌های جدی شورای شهر و شهرداری تهران موضوع ساماندهی قلمروهای عمومی و توجه به صیانت و حفاظت از باغات به هم پیوسته و انبوه شهر تهران است.

وی افزود: با توجه به اینکه باغات کن با مساحتی بیش از یک‌هزار هکتار از جمله باغات ارزشمند و انبوه شهر تهران و کشور است. سلسله نشست‌هایی برای ساماندهی باغات کن با مشارکت صاحبان و ذی‌نفعان از جمله شهرداری منطقه۵، سازمان نوسازی شهرداری تهران، معاونت شهرسازی و معماری و سایر دستگاه‌های خدمت رسان منطقه به صورت مستمر برگزار و گزارش‌های اقدامات اجرایی هر دو هفته یک‌بار ارائه می‌شود.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در این جلسات مصوب شده است که شرح وظایف سازمان اجرایی که ماموریت ساماندهی باغات کن شامل بهسازی کوچه ها و نهرها، روشنایی، خارج کردن مشاغل نامتجانس مشخص شود و علاوه بر آن نظارت جدی هم بر فرایند بارگذاری‌های حداقلی برای ایجاد محدوده‌های تفرجگاهی و پذیرای گردشگری انجام گیرد.

سالاری گفت: به موازات این فعالیت‌ها سازمان نوسازی با همکاری شهرداری منطقه ۵ برنامه اقدام زمان بندی شده‌ای را پیگیری می‎کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: برنامه اقدام کن، شامل بهسازی و مناسب سازی کوچه‌ها، نهرهای انتقال آب و جوی‌ها و نحوه دیوار کشی باغات با توجه به نوع مصالح و رویکرد و بافت بومی است.
سالاری خاطر نشان کرد: مبحث روشنایی این عرصه وسیع که یکی از عرصه های بی دفاع شهری و خطرناک برای ساکنان و شهروندان است و زمان بندی برای مشاغل ناسازگار نیز از دیگر برنامه های اقدام بهسازی باغات کن است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه نقشه‌های مربوط به نوع بارگذاری حداقلی باغات را شورای عالی شهرسازی و معاونت شهرسازی و معماری به منطقه ۵ ابلاغ کرده است، مقرر شد نقشه های کاداس احصا و از اداره ثبت دریافت شود و سازمان فاوا در سامانه شهرسازی شهرداری تهران بارگذاری کند و در نهایت شورای عالی شهرسازی فرایند ویژه صدور را در نظر بگیرد.

سالاری ادامه داد: علاوه بر این قرار است کمیته راهبردی متشکل از سازمان‌ها، نهادهای ذی‌ربط از جمله وزارت خانه های راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، نیرو، شورای شهر و استانداری که حدود ۱۳ نهاد هستند، تشکیل شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم با مجموعه همکاری‎ها و همراهی‌های خوبی که از سوی تصمیم گیران و تصمیم سازان در این محدوده وجود دارد شاهد ایجاد بزرگ‌ترین فضای تفرجگاهی و گردشگری شهر تهران در این محدوده باشیم.فارس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید