کد خبر:39554
پ

استاندار همدان با بیان صنایع در کلانشهرهای کشور بیش از اندازه فربه شده است، گفت: ادامه فعالیت برای تکثیر و افزایش مجموعه‌های صنعتی در کلانشهرها مضرات زیادی دارد به‌طوریکه افزودن به این واحدها افزودن به مشکلات کارگری و خالی کردن شهرهای کوچک است.

به گزارش روزانه نیوز، علیرضا قاسمی فرزاد شنبه ۱۴ آبان در دیدار فعالان اقتصادی استان همدان با وزیر صنعت، معدن و تجارت که در استانداری همدان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه با کمبود و بحران آب در کشور مواجه هستیم درخواست داریم واحدهای صنعتی و صنایع تبدیلی در استان همدان ایجاد شود تا از مهاجرت استان جلوگیری به عمل آید و کاهش مصرف آب را با ساماندهی به وضعیت پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه ۹۰ واحد راکد در استان همدان فعال شده است، تصریح کرد: مجموعه پارک علم و فناوری و بنیاد نخیگان ظرفیت خوبی در استان است که بتوانیم حوزه صنعت را تقویت کنیم و کارگروه اقتصاد دانش بنیان استان تلاش می‌کند ارتباط نزدیکی با حوزه تولید برقرار کند.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه در بحث تأمین مالی مشکلاتی در سیستم بانکی وجود دارد، یادآور شد: بعضاً تکالیفی که بر عهده بانک ها گذاشته شده، به درستی عمل نمی‌شود. بنا داریم عملکرد بانک ها را هر سه ماه یک بار براساس تکالیف آنها بررسی کنیم.

استاندار همدان با اشاره به کمبود شدید زیرساخت ها در نواحی و شهرک های صنعتی، اظهار کرد: خوشبختانه در سفر ریاست جمهوری نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومان برای زیرساخت نواحی از جمله برق و تصفیه فاضلاب نواحی و شهرک ها گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه درباره مشکل عدم فروش محصولات چینی و بهداشتی واحدهای تولیدی لالجین به علت از دست دادن بازار و گرانی سوخت پیگیری‌هایی انجام دادیم، تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد ۸۰۰ هکتار مساحت دارد که ۱۰۰ هکتار آن آماده است و نیاز به حمایت است تا سرمایه‌گذاران به این منطقه هدایت شوند و این منطقه از رکود خارج شود.

استاندار همدان با اشاره به تعیین تکلیف واگذاری شهرک های صنعتی استان، خاطرنشان کرد: این امر توسط مدیرعامل شرکت شهرک‌ها در حال پیگیری است که نیاز به حمایت ویژه وزارتخانه دارد.

وی با بیان اینکه در بحث تأمین مالی ۱۰ واحد بزرگ صنعتی و فرآوری معدنی به ویژه در تکمیل زنجیره سنگ های معدنی نیاز به حمایت وزیر وجود دارد، گفت: دستور تعیین تکلیف معدن سنگ آهن اسدآباد که شش سال است مسکوت مانده، داده شود.

قاسمی‌فرزاد درباره ۱۵ درصد حقوق دولتی، گفت: تاکنون به خزانه استان هیچ مبلغی واریز نشده است. درباره یک درصد که در قانون آمده باید دستورالعمل هزینه‌کرد و شیوه دریافت آن به استان‌ها ابلاغ شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید