کد خبر:39058
پ

 جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: ملت ایران همچنان که در دوران انقلاب تمام برنامه‌ها و توطئه‌های استکبار و تجزیه‌طلبان را خنثی کرد و طرح‌ها و فتنه های نخ نمای آمریکا را به ناکامی می کشاند.

به گزارش روزانه نیوز،  سردار محمدرضا فلاح‌زادهدر مراسم  بزرگداشت هفتمین سالگرد شهادت سردار حاج حسین همدانی با اشاره به فتنه ۷۸، ۸۸، ۹۶، ۹۸ و فتنه اخیر گفت: این‌ها برنامه نخ‌نمای دشمن است، این ملت همچنان که در دوران انقلاب تمام برنامه‌ها و توطئه‌های استکبار و تجزیه‌طلبان را خنثی کرد و طرح‌های آمریکا را به ناکامی کشاند باز هم چنین خواهد کرد، انشاءالله پرچم جمهوری اسلامی به دست توانای رهبر انقلاب به دست مصلح کل حضرت بقیه‌الله‌الاعظم سپرده خواهد شد.

او گفت:سخن گفتن در مجلس شهدا به ویژه در مراسم سردار شهید حاج حسین همدانی که آخرین لحظات عمر دنیایی او در کنارش بودم، برای من سخت است، شهدا شخصیت‌های بزرگی هستند و خداوند فیض شهادت را به هر کسی نمی‌دهد.

 جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: امام خمینی (ره) اوسط دفاع مقدس فرمودند که جنگ ما، اعتقادی و عقیدتی است و تمام‌شدنی نیست و در پایان آن نیز فرمودند که «جنگ ما جنگ حق و باطل بود».

سردار فلاح زاده تصریح کرد: با قیام امام خمینی (ره)، دشمنان داخلی، آمریکای جنایتکار، دشمنان نیابتی داخلی و منطقه‌ای به مصاف امام (ره) و انقلاب مردم ایران آمدند، روزی در سیستان و بلوچستان، روزی در گنبد، روزی در خوزستان و کردستان و بعد هم در جنگ تحمیلی.

او ادامه داد: این ملت امام را شناختند و شعار دادند «خدا، قرآن، خمینی» این است شعار ملی و خمینی کبیر را به عنوان رهبر و امام جامعه انتخاب کردند و رژیم ستمشاهی و تفاله‌های آن را از کشور بیرون ریختند.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه یکی از  از چهره‌های پرفروغ و سربازان پرافتخار و امام (ره)، سردار حسین همدانی بود که در کوچه پس کوچه‌های همدان و تهران به پیکار با ظلم و جور رفت، سپس خود را به پاوه رساند و مبارزات خود را برای رهایی این شهر از دست دشمن ادامه داد.

سردار همدانی هم مانند سردار سلیمانی اهل منیت نبود

فلاح‌زاده افزود: با آغاز جنگ تحمیلی سردار همدانی و همرزمانش از نخستین افرادی بودند که خود را به مناطق جنگی رساندند، او به قصر شیرین رفت و در جبهه‌های میانی جنگید، نهایتا با شهیدان شهبازی، همت، متوسلیان در عملیات‌های مختلفی، چون فتح‌المبین و… خوش درخشیدند آن‌ها از امام‌زاده عباس تا ابوغریب بر دشمن تاختند.

او ضمن بیان این مطلب که وقتی سردار همدانی و همرزمانش در فتح‌المبین افتخار آفریدند امام فرمود «بر دستان رزمندگان اسلام که دستان خدا بالای آن است بوسه می‌زنم و به آن افتخار می‌کنم ادامه داد: این شهید عزیز در عملیات بیت المقدس پهنه کارون را درید، در مرحله اول تا جاده اهواز خرمشهر، در مرحله دوم تا مرز کوشک و در مرحله سوم همراه با حاج همت و متوسلیان جزء فاتحان اصلی خرمشهر شد.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه سردار همدانی نیز مانند سردار سلیمانی اهل منیت نبود و یکبار هم خود را به عنوان فاتح خرمشهر مطرح نکرد در صورتی که در آن جا جانانه جنگید و به شدت مجروح شد افزود: حاج حسین یکی از افراد اصلی است که نقش اساسی در راه‌اندازی سپاه انصارالحسین (ع) دارد،  سپاهی که در دوران جنگ این همه افتخار آفرید، راه‌اندازی لشکر انصارالحسین (ع) که نام زیبایی هم دارد نشان می‌دهد حاج حسین اهل توسل بود.

فلاح زاده  با اشاره به اینکه راه‌اندازی لشکر ۱۶ قدس در مبارزه با اشرار در منطقه کردستان نیز از دیگر اقدامات سردار همدانی بود گفت: این دو لشکر که سردار عزیز ما راه‌اندازی کردند، خوش درخشیدند و توانستند به مصاف دشمنان خدا بروند.

او ادامه داد: کمک به راه اندازی نیروی زمینی سپاه و لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله که در پیروزی‌های دوران دفاع مقدس نقش اساسی داشت، کمک به راه‌اندازی و سازماندهی نیروی مقاومت بسیج و جانشینی فرماندهی نیروی مقاومت از دیگر خدمات سردار همدانی است.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه اگر شهید همدانی هیچ کاری در عمرش نمی‌کرد، تشکیل این همه سازمان الهی و قدسی که مجاهد پرورش داده بود برایش کافی بود، اما با این وجود تا لحظه آخر عمر برای اسلام و انقلاب جنگید گفت: سردار همدانی تا پایان جنگ تا مرصاد حضور داشت، باید جوانان و نوجوانان مطالعه کنند که در جریان این مجاهدت‌ها چه بر سر او و رزمندگان اسلام آمد و از شهید همدانی الگو بگیرند.

اگر سوریه سقوط می‌کرد، داعش سرنگون نمی‌شد

فلاح زاده گفت: جنگ که تمام شد این شهید عزیز باز هم در صحنه خدمت‌رسانی حاضر بود، او یکی از مردمی‌ترین سردارانی بود که در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و سازندگی مناطق محروم خدمت کرد.

او در ادامه با بیان اینکه آمریکا، دشمنان نیابتی، چون جبهه النصره و داعش را به وجود آورد و به سوریه حمله کردند گفت: آن‌ها تا نزدیکی حرم مطهر حضرت زینب (س) آمده بودند، حمص شمالی را با خاک یکسان کردند، ارتباط حمص با حلب و راه‌های ارتباطی به آن را قطع کردند، قسمت غربی حلب به صورت یک جزیره باقی مانده بود و دفاع می‌کرد.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در جریان حضور داعش و النصره در سوریه، رهبر انقلاب فرمودند که این خطر تنها متوجه بشار و سوریه نیست، این خطر متوجه اسلام، شیعه و بشریت است، این خطر متوجه کل کشور‌های منطقه، کشور‌های اسلامی و در آینده متوجه ایران است، بروید و این خطر را دفع کنید.

فلاح زاده ادامه داد: سردار همدانی در دمشق مستقر شد، ارتباط کشور‌های منطقه با سوریه قطع شده بود، سردار در کنار شهید سلیمانی وارد شد، فرمانده میدان شهید همدانی است، جبهه مقاومت را تشکیل داد، دفاع وطنی را راه انداخت و شروع به آموزش، سازماندهی و تجهیز آن‌ها کرد و کار را در صحنه عمل آغاز کرد.

او با بیان اینکه سردار همدانی عملیات‌ها را طرح‌ریزی کرد و جاده دمشق به حمص و راه ارتباطی آن به حلب آزاد شد و حلب را از محاصره نجات یافت گفت: با تدبیر ایشان مواضع دفاعی برای جلوگیری از سقوط پایتخت انجام شد، مرز‌های دریایی را مستحکم کرد و با این اقدمات سوریه ماند و مقدمات عملیات‌های بعدی فراهم شد.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه اگر سوریه سقوط می‌کرد، داعش سرنگون نمی‌شد بیان کرد: سردار همدانی با عنایت به اینکه امام خود را شناخت، وظیفه خود را هم شناخت و به آن عمل کرد و در نهایت در سوریه و مصاف با دشمنان خدا به مقام عظمای شهادت رسید.

فلاح‌زاده در ادامه گریزی به خاطره‌ای در مورد سردار زد و گفت: روزی سردار سلیمانی تماس گرفت که سردار همدانی در راه سوریه است، من رفتم استقبال، به ایشان خیلی ارادت داشتم، هم مومن و متواضع بود، هم متشرع و مخلص، رفتیم حلب، روی نقشه‌ها کار کردیم، تمام ارتفاعات و موانع و توانمندی‌های دشمن را مورد بررسی قرار دادیم و ایشان نزد حاج قاسم رفتند، آنجا می‌گویند که «حاج قاسم بیا با هم عکس بگیریم شاید آخرین عکس ما باشد»!.

او افزود: در قرارگاه نشسته بودیم که خبر مجروحیت حاج حسین را شنیدیم سریع خود را به محل رساندیم و دیدیم که آمبولانس در حال حرکت است و به حلب منتقل شد، رزمندگانی که مطلع شده بودند آمدند و همه به نیت شفا سوره حمد می‌خواندیم، اما تقدیر خدا بر این بود که سردار آسمانی شود.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: درود خداوند به خانواده سردار همدانی، به پدر و مادری که نان حلال به او دادند و همسرشان که محکم ایستادند و به تأسی از ام‌البنین استوار ماندند و گفتند این هدیه را تقدیم رهبر عظیم الشأن، اسلام و انقلاب کردیم.

فلاح زاده تأکید کرد: دشمنان بدانند، اگر سردار را شهید کردید راه به جایی نبردند همانطور که شهید شیرودی گفت، «اگر شیرودی را می‌کشید، هزاران شیرودی در هوانیروز است، اگر یک پاسدار را می‌کشید هزاران پاسدار هستند».

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه خطاب به سردار همدانی گفت: ما به تو افتخار می‌کنیم‌ای سردار عزیز، نزد همه رزمندگان اسلام هم عزیزی و هم پرافتخار، هم دارای مقام مجاهدتی، هم شفاعت و شهادت، به تأسی از تو با دشمنان خدا مبارزه خواهیم کرد، ما سربازان عاشورا و دشت نینوا هستیم، ما فرزندان جماران امام هستیم، ما فرزندان رهبر عظیم‌الشأن انقلابیم، از بلندای حراء آمده‌ایم، از غدیر خم نوشیدیم، در فرات غسل شهادت کردیم، راه تو و شهیدان اسلام را تا پیروزی کامل اسلام بر کفر جهادنی ادامه خواهیم داد.

بر اصحاب فرهنگ، ادب، علم و آموزش واجب است «حاج حسین همدانی» را معرفی کنند

فلاح زاده تأکید کرد: بر اصحاب فرهنگ، ادب، علم و آموزش واجب است حسین همدانی را معرفی کنند آن هم از از بدو تولد تا دوران مبارزه با رژیم ستمشاهی، دوران دفاع مقدس، مقابله با فتنه‌ها و مبارزه با داعش در سوریه، اگر یک پاسدار در تراز پاسداران عاشورا معرفی کنیم، باید نام حسین همدانی را ببریم.

او خطاب به آمریکا گفت:‌ای آمریکای جنایتکار که در دوران انقلاب ژنرال هویزر را به ایران فرستادی تا انقلاب را شکست دهد، پس از انقلاب در سیستان و کردستان تجزیه‌طلبان را تجهیز و حمایت کردی، کودتای طبس و نوژه را سازماندهی کردی، صدام و کشور‌های منطقه را علیه ما تشویق کردی، حمایت تسلیحاتی و مالی دادی، منافقین را ترغیب به حمایت از صدام کردی، سه جنگ در اطراف ایران راه انداختی و دست به تهاجم و شبیخون فرهنگی زدی و داعش و النصره را ایجاد کردی، بیش از این‌ها را انجام دادی، اما به لطف خدا به نتیجه نرسیدی و نمی‌رسی.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه آمریکا ۷ تریلیون دلار هزینه کرد، اما تمام طرح‌های آن توسط حاج قاسم و حاج حسین، شهدای جبهه مقاومت و مدافعان حرم و سروقامتان آزادی‌خواه جهان خنثی شد گفت: حالا آمده‌اند در خیابان‌های تهران چند ده هزار نفر را علیه کشور تشویق می‌کنید؟ این جمعیت ۸۵ میلیون است، این همه تبلیغ کردید، واتساپ را راه‌اندازی کردید، اینستاگرام را راه‌اندازی کردید، اینترنشنال را راه‌اندازی کردید، علی‌الدوام عملیات روانی کردید، یکی پس از دیگری فتنه‌ها راه انداختید، اما چیزی به دست نیاوردید.

منبع :فارس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید