کد خبر:32011
پ

فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران در دیدار با فرمانده نیروی دریایی پاکستان، گفت: ایران و پاکستان در کنار یکدیگر بازوی قدرتمند تأمین امنیت منطقه هستند.

به گزارش روزانه نیوز امیر دریادار شهرام ایرانی در دیدار با ادمیرال محمد امجد خان نیازی فرمانده نیروی دریایی پاکستان ضمن خیرمقدم اظهار داشت: کشور پاکستان همواره در حوزه دریا حضوری کاملا مقتدرانه و هماهنگ داشته است.
امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با بیان اینکه قطعا رابطه دیرینه دو کشور در حوزه دریایی در تاریخ ثبت خواهد شد، افزود: انتظار است کشور پاکستان همان مسیر تاریخی بالنده و اثربخش را ادامه داده و سهم روابطش را با کشور‌های مسلمان همجوار و دارای اشتراکات تاریخی و فرهنگی افزایش دهد.
دریادار ایرانی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما با اشاره به پیشینه روابط نیرو‌های دریایی دو کشور ایران و پاکستان، گفت: ارتباط دو نیروی دریایی ایران و پاکستان در سالیان متمادی، بصورت راهبردی و مطلوبی بوده و در طول این سال‌ها تمرین‌های مشترک و مرکبی بین نیرو‌های دریایی دو کشور انجام گرفته و به طور منظم بازدید‌هایی از شناور‌های دو نیرو به عمل آمده است.
دریادار ایرانی تصریح کرد: عملکرد شایسته دو فرمانده جدید نیرو‌های دریایی ارتش پاکستان و ایران شیرینی و حلاوت روابط تاریخی دو کشور را بیشتر می‌کند؛ از طرفی مردم دو کشور از ما انتظار دارند که به عنوان کشور‌های مسلمان در کنار یکدیگر بازوی قدرتمندی برای تامین امنیت در منطقه باشند و این ریشه در اشتراکات فرهنگی و دینی ما دارد.
وی با اشاره به اینکه امیدواریم بتوانیم انتظارات دو ملت مسلمان را برآورده کنیم، افزود: دستیابی به این انتظارات امکان‌پذیر نخواهد بود مگر اینکه نیرو‌های دریایی دو کشور در کنار هم در برقراری امنیت دریایی به ویژه در منطقه اقیانوس هند و شمال اقیانوس هند حضوری فعال و هماهنگ داشته باشیم.
دریادار ایرانی با بیان اینکه مهمترین راهبرد جمهوری اسلامی ایران گسترش و تحکیم مناسبات بر پایه دیپلماسی دفاعی است، گفت: کشور ما مورد تحریم‌های ناجوانمردانه قرار گرفته است و در طول چهار دهه گذشته دوران سختی را پشت سر گذاشته و یک دوره جنگ را نیز سپری کرده است. اما با اتکا به خداوند و توسل به اهل بیت سلام الله علیهما توانسته‌ایم وظایف خود را به نحو احسن انجام دهیم.
در ابتدای این دیدار، فرمانده نیروی دریایی ارتش پاکستان و فرمانده نیروی دریایی ارتش کشورمان در مزار شهدای گمنام حضور یافته و با نثار گل و قرائت فاتحه مقام شامخ شهدای جنگ تحمیلی را گرامی داشتند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش پاکستان در ادامه با همراهی امیر دریادار ایرانی از بخش‌های مختلف موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بازدید کرد.
بر اساس این گزارش، فرمانده نیروی دریایی ارتش پاکستان فردا از ناوگان دریایی شمال کشور بازدید می‌کند./صدا و سیما

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید