کد خبر:31313
پ

 قطار دولت دوازدهم در حالی به آخرین ایستگاه فعالیت خود رسیده است که آخرین پرسش و پاسخ اعضای هیات دولت با خبرنگاران همراه با حاشیه‌ها و حضور رییس‌جمهوری در جمع خبرنگاران برگزار شد.

به گزارش روزانه نیوز آخرین نشست هیات دولت امروز یکشنبه برگزار شد. می‌شود گفت جزو معدود نشست‌هایی که در حاشیه آن با حضور خبرنگاران همراه بود. خبرنگاران معمولا در نشست‌های روز چهارشنبه برای پرسش و پاسخ با اعضای هیات دولت به ساختمان ریاست جمهوری دعوت می‌شدند اما از آنجا که امروز آخرین نشست هیات دولت بود، خبرنگاران هم حضور داشتند. نشستی که زودتر از همیشه برگزار شد تا در کنار آن اعضای هیات دولت در جمع خبرنگاران حاضر شوند.

خبرنگاران با ورود به حیاط دولت، شروع به سلفی گرفتن کردند و دو به دو یا چند به چند باهم عکس سلفی می‌گرفتند. صدای پرندگان حیاط دولت امروز بیش از همیشه شنیده می‌شد. همین حین اعضای هیات دولت یک به یک وارد حیاط شده‌اند. سید محمود علوی وزیر اطلاعات اولین عضو هیات دولت بود که از در ورودی به حیاط آمد و پای پله‌های ساختمان ریاست جمهوری ایستاد. عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور پس از او وارد حیاط شد و به شوخی خطاب به وزیر اطلاعات گفت که “زودتر رسیدی، آیا عکاسان و تصویربرداران آزمایشی دارند از شما عکس و تصویر ضبط می‌کنند؟” که علوی با لبخند پاسخ داد “بله من شدم چیز آزمایشگاهی”.

بعد از این دو وزیر، معاونان اقتصادی، پارلمانی و علمی رییس جمهوری، وزیران امور خارجه، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، اقتصاد، دفاع،  بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، میراث فرهنگی، دادگستری، ارتباطات، آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، و جهاد کشاورزی، رییسان سازمان‌های امور استخدامی، توسعه برنامه و بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران، محیط زیست و انرژی اتمی، معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری و سخنگوی دولت با ایستادن روی پله های ساختمان ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران حضور یافتند.

وزیر تعاون، کارو رفاه اجتماعی که لباسش به گل پای پله‌ها گیر کرده بود با آزاد کردن لبه کت از شاخه گل، خود را به جمع بقیه اعضای هیات دولت رساند.

وزیران نفت و همچنین اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری و سیدمحمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری و رییس سازمان صدا وسیما به همراه حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری وارد حیاط دولت شده و به بقیه اعضای هیات دولت و خبرنگاران پیوستند.  

عکاسان و تصویربرداران در حال گرفتن عکس و تصویر بودند که لعیا جنیدی معاون حقوقی رییس جمهور هم با عجله خود را پای پله ها رساند تا قاب تصویر اعضای هیات دولت دوازدهم کامل شود.

حین عکس برداری محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه با ظرافت تمام همچنان که می‌خندید، گفت که “حالا ماسک را برداریم” و پس از عکس گرفتن ادامه داد “حالا برعکس و بیایم ماسک‌ها را بپوشیم”.

کار تصویر برداران و عکاسان تمام شده بود که ظریف با شوخی اضافه کرد که “شما خبرنگاران ما را فیلم کردید”.

رییس جمهوری سپس با حضور در جمع خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران از همه آنان بابت هشت سال تلاش در انعکاس اخبار و فعالیت‌های دولت قدردانی کرد.

واعظی و ظریف پرکارترین اعضای هیات دولت در جمع خبرنگاران

با رفتن رییس جمهوری تعدادی از اعضای کابینه هم رفتند اما برخی ماندند تا به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ دهند.

دژپسند وزیر اقتصاد، اسلامی وزیر راه، آذری جهرمی وزیر ارتباطات، ظریف وزیر امور خارجه و واعظی رییس دفتر رییس جمهوری به سوالات خبرنگاران پاسخ گفتند. وزیر امور خارجه که خبرنگاران بیشتر دور او جمع شده بودند از برجام و فعالیت خود د هشت سال مسوولیتش گفت و در این پاسخ که آیا در دولت سیزدهم هم هستید گفت که پس از اتمام دولت به دانشگاه خانه خودم برمی‌گردم و به دولت سیزدهم کمک خواهم کرد. وی بابت این موضوع که مردم فکر می‌کنند سرشان کلاه گذاشته شده ناراحت بود و خاطرنشان کرد که اصلا چنین چیزی نیست و مجموعه چندجلدی به زودی از فعالیت ‌های وزارت خارجه منتشر می‌شود.

ظریف همچنین در پاسخ به شبکه خبری انگلیسی زبان پرس تی وی که با او انگلیسی صحبت می‌کرد، گفت: “من دیگر خارجی نیستم!”.

واعظی هم به سوالات خبرنگاران به صورت فردی و جمعی جواب داد.

حاشیه دیگر آخرین پرسش اعضای هیات دولت با خبرنگاران سلفی گرفتن خبرنگاران و عکاسان با وزرا بود که در این میان بازار وزیر امور خارجه از بقیه داغ تر بود. نکته جالب توجه اینجاست وقتی خبرنگاری درحال سلفی گرفتن با وزیر امور خارجه بود نفر سومی این وسط خود را در تصویر جا می‌داد و چه بسیار عکس‌های درخور توجهی که به این شکل گرفته شد. گاهی در عکس‌ها حتی وزیر امور خارجه حواسش به سلفی خبرنگار نبود اما چند خبرنگار دیگر چشم در چشم دوربین سلفی از خود عکس یادگاری به جا گذاشتند.

محمود واعظی هم در جمع خبرنگاران پای پله‌های دولت حضور یافت و با آنان عکس یادگاری گرفت و ایشان تنها مقام دولت دوازدهم بود که در عکس جمعی خبرنگاران حاضر شد. رییس دفتر رییس جمهوری پس از عکس یادگاری درباره اینکه پس از دولت دوازدهم قرار است کجا برود گفت: دیگر باید استراحت کنم و بازنشسته می‌شوم. او تاکید کرد تنها چیزی که دولت دوازدهم نمی‌خواست اتفاق بیفتد اما افتاد سختی وضعیت معیشت مردم بود.

حسن ختام حاشیه هیات دولت سخنان واعظی خطاب به خبرنگاران بود. او گفت: من از شما خبرنگاران بابت کم و کاستی‌ها در این هشت سال معذرت می‌خواهم. از اینکه در گرما و سرما در حیاط دولت حاضر شدید و فعالیت‌های اعضای هیات دولت را  انعکاس دادید بسیار متشکرم و امیدوارم در دولت بعد تمهیدات بیشتری برای شما فراهم شود.

حالا دیگر خبرنگاران درحال خروج از حیاط دولت بودند و برخی تا آخرین لحظه از فرصت استفاده کرده و با رییس دفتر ریس‌جمهوری گپ و گفت صمیمانه داشتند. دیگر حیاط دولت کاملا در حال خلوت شدن بود و در این میان حتی صدای پرندگان هم به سختی به گوش می‌رسید گویی آنان هم از سکوت حیاط خوششان نمی‌آمد./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید