کد خبر:21076
پ

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری فردی که با سوءاستفاده از موقعیت و جایگاه شغلی اقدام به ثبت بیش از ۶۷۹ مورد سند صوری خسارت در سامانه یکی از شرکت های بیمه کرده بود، خبر داد.

به گزارش روزانه نیوز، سرهنگ داود معظمی گودرزی در تشریح این خبر گفت: نماینده یکی از شرکت های بیمه به این پلیس مراجعه و اظهار داشت فردی ناشناس با اقدامات متقلبانه ضرر و زیان مادی و معنوی بسیار زیادی به شرکت وارد کرده است در ادامه با توجه به حساسیت موضوع پرونده در دستور کار قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا پایتخت ادامه داد: در گام نخست با اقدامات کارشناسان پلیس فتا ردپای شخصی که بصورت غیرمجاز بیش از ۶۷۹ مورد خسارت در سامانه شرکت بیمه ثبت کرده بود شناسایی و مشخص شد مجرم از داخل مجموعه شرکت بیمه و نفوذ به نام کاربری و رمز عبور یکی از کارکنان حوزه ثبت خسارت این اقدام را انجام داده است.

گودرزی افزود: با تلاش بی وقفه افسران سایبری پلیس فتا هویت متهم برای پلیس روشن شد و مشخص شد مجرم پس از فریب یکی از مراجعه کنندگان به این شرکت با سوءاستفاده از موقعیت شغلی خود به صورت غیرمجاز به سامانه یکی از مدیران ارشد ثبت خسارت ورود کرده و با ثبت روزانه ۷ فقره خسارت در مجموع بیش از ۵ میلیارد ریال خسارت به شرکت بیمه وارد کرده است.

وی اضافه کرد: در گام آخر اقدامات نهایی پرونده انجام و پس از به دست آمدن هویت کامل مجرم و جمع آوری مستندات دیجیتال اعمال مجرمانه او در فضای مجازی، طی هماهنگی با مقام قضایی متهم که یکی از کارکنان شرکت مذکور بود با همکاری ریاست و عوامل حراست مجموعه بیمه در محل کار دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

گودرزی گفت: مجرم در ابتدا منکر هرگونه اقدام و عمل مجرمانه شد اما در مواجهه با مدارک و مستندات غیرقابل انکار پلیس لب به اعتراف گشود و اظهار داشت با سوءاستفاده از موقعیت شغلی به سامانه یکی از همکاران در زمینه ثبت خسارت دسترسی پیدا کردم و هر روز بعد از ساعت اداری با نام کاربری او تعدادی خسارت به نام یکی از مراجعه کنندگان که قبلا با او هماهنگ کرده بودم ثبت می کردم و تصور نمی کردم که ردپایی از اقدامات مجرمانه ام برجا گذاشته باشم و روزی توسط پلیس دستگیر شوم.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: هشدارهای پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق ۱۱۰ یا ‌سایت پلیس فتا به آدرس  www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید