کد خبر:41021
پ

مدیر عامل شرگت گاز استان همدان گفت: باتوجه به افزایش سرما و بارش برف مصرف روزانه گاز در استان همدان به دو میلیون متر مکعب رسید.

به گزارش روزانه نیوز، محمد صادق محبی نظر اظهار داشت: مصرف گاز نسبت به زمان مشابه سال قبل 14.4 درصد افزایش داشته که بیشترین حجم مصرفی آن مربوط به مصرف خانگی است.

وی افزود: به مشترکان خانگی توصیه می شود که منازل خود را به پنجره‌های دو جداره مجهز کنند و دمای منازل خود را بین 18 تا 21 درجه نگهدارند.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر 100درصد جمعیت شهری و 99.8 درصد جمعیت روستایی در استان تحت پوشش هستند، عنوان کرد: در استان همدان 610 هزار مشترک خانگی داریم که اگر حساسیت برای مصرف گاز داشته باشند با صرفه‌جویی در محیط کار و منزل می‌توانند در گازرسانی همه گیر بسیار اثرگذار باشند.

محبی نظر همچنین با اشاره به اجرای برخی از طرح های تشویقی در مصرف گاز تاکید کرد: مشترکانی که در ماه‌های بسیار سرد سال، مصارف آن‌ها حداکثر 70 درصد الگوی متعارف مصرف (سقف پله سه جدول پلکانی) باشد، گازبهای آن‌ها صد در صد رایگان خواهد بود.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان، با بیان اینکه مصرف تا سقف 450 متر مکعب تغییری در گازبهای مشترکان همدانی ندارد، افزود: بر همین اساس، گازب‌های مشترکینی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی قرار دارند و مصرف آن‌ها در حد متعارف است (سقف مصرف مجاز پله سه در هر اقلیم)، رایگان خواهد بود.

محبی نظر تاکید کرد: در عین حال، مشترکین عادی و حتی مشترکین کمیته امداد و سازمان بهزیستی اگر از این سقف مصرف، عبور کنند، حجم مازاد مصرف آن‌ها مشمول پرداخت تعرفه‌های پلکانی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه درصد بالایی از انرژی کشور به غیر از برق از گاز طبیعی تأمین می‌شود بیان کرد: استان همدان 10 هزار کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز دارد و در سال 1397 به عنوان نخستین استان سبز کشور همه شهرها و روستاهای بالای 20 خانوار آن از نعمت گاز برخوردار شدند.

این مقام مسئول همچنین در خصوص برخی از طرح های کلنگ زنی در دهه فجر نیز گفت: پروژه گازرسانی به شهرک صنعتی جهان آباد و پتروشیمی ابن‌سینا طراحی شده است و تلاش داریم این پروژه مهم با اعتبار 150 میلیارد تومان در دهه فجر کلنگ‌زنی شود./ تسنیم

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید