کد خبر:40280
پ

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کبودراهنگ گفت: از ابتدای سال‌جاری ۸۰۰ هزار بازدید از شهرستان ثبت شده که از این تعداد، حدود ۶۵۰۰ توریست خارجی بودند.

مهدی غلامی ، با اشاره به اینکه همانند گذشته غار لیصدر در صدر بازدیدهای این شهرستان قرار دارد، اظهار کرد: در شهرستان دفتر خدمات مسافرتی وجود ندارد و به دنبال تأسیس این دفتر هستیم.

وی در ادامه درباره مرمت بازار قدیمی کبودراهنگ بیان کرد: یک میلیارد تومان برای مرمت مصوب شده که منتظر تخصیص هستیم و با توجه به اینکه در فصل سرد سال قرار داریم عملیات مرمت به ابتدای سال آینده موکول خواهد شد.

غلامی یکی از دلایل روند کُند مرمت این بازار سنتی را اوقافی بودن بسیاری از مغازه‌ها دانست و افزود: با اوقاف مکاتباتی مبنی بر مشارکت در مرمت انجام داده‌ایم و هر بار پاسخ این سازمان نبود اعتبار است در حالیکه باید سریع در امر مرمت مشارکت کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان کبودراهنگ با اشاره به اینکه این شهرستان دو روستای هدف گردشگری دارد، مطرح کرد: شش درخواست سرمایه گذاری برای سفره خانه در شهرستان داریم که امیدواریم پس از به ثمر رسیدن به رونق گردشگری کمک کنند./ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید