کد خبر:39618
پ

معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: آبرسانی به حدود ۲۰ هزار روستا در سطح کشور انجام نشده است که تا پایان دولت سیزدهم با اقدامات پیش‌رو ۱۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار آبرسانی و از آب شرب و بهداشتی بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش روزانه نیوز، «اتابک جعفری‌لور» روز پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان ملایر اظهار داشت: این تعداد روستا در قالب طرح محرومیت‌زدایی و جهاد آبرسانی، در دستور کار است که هفت‌هزار و ۱۰۰ روستا توسط سپاه پاسداران و سه هزار روستا توسط بخش خصوصی و خیران تا ۲ سال آینده آبرسانی خواهد شد.

وی افزود: علاوه بر این سال آینده ۱۰ هزار روستای دیگر نیز به این تعداد اضافه خواهد شد و تلاش شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بر این است تا مشکلات روستاهای بالای ۲۰ خانوار که مشکل آب دارند را رفع کند.

معاون وزیر نیرو فاضلاب‌ها را از مباحث جدی در شهرها و امکان اختلاط آب با فاضلاب عنوان و بیان کرد: حدود یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب پساب در کشور تولید می‌شود که این میزان باید به ۵.۵ میلیارد مترمکعب افزایش یابد.

جعفری‌لور ادامه داد: در راستای رفع این مشکل برنامه منجسمی برای فاضلاب‌ها تعریف کرده‌ایم که یکی از این برنامه‌ها برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است که بخشنامه جدیدی ابلاغ شده که قرار است بازنگری در تخصیص‌ها و معرفی جایگزینی منابع آبی همچون پساب صورت گیرد.

وی با بیان اینکه حدود یک‌هزار و ۵۰۰ شهر در طول سال دچار تنش آبی هستند، ادامه داد: تمام تلاش ما بر این است تا این شهرها را برای بهره‌مندی از آب شرب و باکیفیت مدیریت کنیم از جمله شهر همدان که تلاش شد و در کمترین زمان ممکن آب به شهر همدان رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با اشاره به تعریف پروژه‌های خاص در حوزه آبرسانی و فاضلاب و تکمیل آنها در بهترین زمان ممکن، اظهار داشت: پروژه انتقال آب از سد کلان ملایر یکی از این پروژه‌ها است که مرحله نخست آن به اتمام رسیده و تکمیل مرحله دوم جزء پروژه‌های این شرکت است.

جعفری‌لور یادآور شد: برای شهرستان ملایر اعتبارات خوبی پیش‌بینی شده که از محل ماده ۵۶ اعتباری بالغ بر ۷۵ میلیارد تومان تخصیص داده شد و در تلاش هستیم این اعتبار را به ۱۵۰ میلیارد تومان افزایش دهیم.

وی گفت: افزون بر این، ۲۵ میلیارد تومان نیز برای این شهرستان ردیف اعتباری وجود دارد که امیدواریم با تلاش نمایندگان مجلس این مبلغ اختصاص یابد و با ورود بخش خصوصی، اعتبارات ماده ۵۶ و اعتبارات ملی شرایط خوبی برای ملایر رقم خواهد خورد.

معاون وزیر نیرو ابراز امیدواری کرد: با اختصاص اعتبارات پیش‌بینی شده و تلاش نمایندگان و مسئولان آب و فاضلاب استان، بتوانیم ۲ ساله شبکه فاضلاب ملایر را به مرحله خوبی برسانیم و مردم شرایط بهتری را تجربه کنند.

جعفری‌لور ضمن تقدیر از تلاش‌های بی‌وقفه فرماندار و نمایندگان ملایر، تاکید کرد: شرکت آب و فاضلاب استان همدان وقت ویژه‌تری برای تکمیل فاضلاب ملایر اختصاص دهد.

وی با تاکید بر اینکه فرصت خدمتگزاری به مردم را نباید تحت هیچ شرایطی از دست بدهیم، افزود: وظیفه همه ما امروز جهاد تبیین طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب و خدمت به مردم است تا بتوانیم توطئه‌های استکبار جهانی را خنثی کنیم.

به گزارش روزانه نیوز، معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور امروز پنجشنبه برای بازدید از چند پروژه آب و فاضلاب و شرکت در نشست شورای اداری شهرستان ملایر به این شهرستان سفر کرد.

کلیدواژه : آب و فاضلاب
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید