کد خبر:17661
پ

سخنگوی دولت گفت: دولت به نحوی در سال‌های اخیر بودجه ریزی کرده که دچار عدم تعادل نشدیم.

 

به گزارش روزانه نیوز علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری خود با خبرنگاران با بیان اینکه جلسات هیات دولت صبح و عصر درباره تنظیم و نهایی کردن بودجه برگزار می‌شود، افزود:دولت به نحوی بودجه ریزی کرد که در سال‌های ۹۷، ۹۸ و ۹۹ دچار عدم تعادل نشدیم و فشاری به بانک مرکزی نیاورده شد.

 

سخنگوی دولت اضافه کرد: در این دولت نه تنها از حدود ۱۱۰ میلیارد دلار درآمد ارزی سالهای گذشته خبری نبود بلکه از سال ۱۳۹۷ با وجود فشارهای اقتصادی و تحریم های آمریکا و کاهش درآمدهای ارزی در این دولت و حتی انتقال پول اندک صادرات نیز بسیار محدود و با مشکل انجام می شود.

 

ربیعی با بیان اینکه تاکنون ما ۱۲ تبصره همراه با اهداف بودجه را به تصویب رساندیم، افزود: مهمترین اهداف بودجه ۱۴۰۰ کاستن از بودجه جاری به نفت، درون زا شدن درآمدهای اداره کشور، تقویت بخش غیردولتی در اقتصاد، توجه خاص به مقابله با فقر مطلق، دنبال کردن حمایتهای معیشتی، گسترش اشغال های خرد، کوچک و متوسط، دنبال کردن طرح تامین مسکن ارزان قیمت، مولد کردن دارایی های دولت و توجه به بهره وری، توجه به محیط زیست، گسترش صادرات غیرنفتی، توجه به فناوری های نو و شرکتهای دانش بنیان، و نیز توسعه برنامه ای جهت حفظ سلامت مردم، ایجاد عدالت های منطقه ای واتمام پروژه های نیمه تمام است. سخنگوی دولت تاکید کرد: مهمترین اهداف بودجه ۱۴۰۰، کاستن از بودجه جاری و هزینه های دولت و کاستن از رابطه بودجه جاری با نفت است.

 

ربیعی در ادامه نیز از وضعیت بی سامان قیمت‌ مرغ بیان کرد: تا چند روز آینده قیمت مرغ به قیمت مصوب برمی‌گردد و تعزیرات هم به این موضوع ورود جدی پیدا کرده است. /فارس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید